Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENGARUH VARIETY SEEKING BEHAVIOUR, PRICE DAN WORD OF MOUTH TERHADAP BRAND SWITCHING

Dharmawan, Dicky (2017) PENGARUH VARIETY SEEKING BEHAVIOUR, PRICE DAN WORD OF MOUTH TERHADAP BRAND SWITCHING. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text (Skripsi)
PENGARUH VARIETY SEEKING BEHAVIOUR, PRICE.pdf
Restricted to Registered users only

Download (5MB)

Abstract

This study aims to determine the influence of variety seeking behaviour, price and word of mouth on brand switching decision (a study on tea drink in packs ready to drink Teh Botol Sosro to Teh Pucuk Harum at Tangerang City in 2017) In this study, there are four variables namely variety seeking behaviour (X1) price (X2) and word of mouth (X3) and brand switching decisions (Y). This study uses purposive sampling formula with the number of 100 respondents who were sampled. To obtain accurate results in this study using data sources obtained from questionnaires, interviews and literature study. This research uses descriptive method, data analysis instrument test, classical assumption test, multiple regression analysis and hypotesis test (t test) by using SPSS version 20 calculation. The results of this study show that (1) there is a positive but insignificant influence between variety seeking behaviour (X1) to brand switching decisions (Y) with t – count value (1,687) < t – tabel (1,984723) and significance value 0,095 > α (0,05). (2) there is positive but insignificant influence between price (X2) to brand switching decisions (Y) with t – count value (0,456) < t – table (1,984723) and significance value 0,650 > α (0,05). (3) there is positive but insignificant influence between word of mouth (X3) to brand switching decisions (Y) with t – count value (1,025) < t –table (1,984723) and significance value 0,308 > α (0,05).

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorTaufik, TaufikUNSPECIFIED
Thesis advisorAzie Setya, YantoUNSPECIFIED
Additional Information: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh kebutuhan mencari variasi, harga dan komunikasi dari mulut ke mulut terhadap keputusan perpindahan merek (suatu studi pada minuman teh dalam kemasan siap minum merek Teh Botol Sosro ke Teh Pucuk Harum di Kota Tangerang pada tahun 2017). Dalam penelitian ini, terdapat empat variabel yaitu kebutuhan mencari variasi (X1), harga (X2) dan komunikasi dari mulut ke mulut (X3) dan keputusan perpindahan merek (Y). Penelitian ini menggunakan rumus purposive sampling dengan jumlah 100 responden yang dijadikan sampel. Untuk mendapatkan hasil yang akurat dalam penelitian ini menggunakan sumber data yang diperoleh dari kuesioner, wawancara dan studi kepustakaan. Penelitian ini menggunakan metode deskriptif, analisis data, uji instrumen, uji asumsi klasik, analisis regresi berganda dan uji hipotesis (uji t) dengan menggunakan SPSS v20. Hasil pada penelitian ini menunjukkan bahwa (1) terdapat pengaruh positif namun tidak signifikan dari variabel kebutuhan mencari variasi (X1) terhadap perpindahan merek (Y) dengan nilai t-hitung (1,687) < t-tabel (1,984723) dan nilai signifikansi sebesar 0,095 > α (0,05). (2) terdapat pengaruh positif namun tidak signifikan dari variabel harga (X2) terhadap keputusan perpindahan merek (Y) dengan nilai t-hitung (0,456) < t-tabel (1,984723) dan nilai signifikansi sebesar 0,650 > α (0,05). (3) terdapat pengaruh positif namun tidak signifikan dari variabel komunikasi dari mulut ke mulut (X3) terhadap keputusan perpindahan merek (Y) dengan nilai t-hitung (1,025) < t-tabel (1,984723) dan nilai signifikansi sebesar 0,308 > α (0,05).
Subjects: H Social Sciences > HB Economic Theory
Divisions: 05-Fakultas Ekonomi dan Bisnis
05-Fakultas Ekonomi dan Bisnis > 61201-Program Sarjana Manajemen
Depositing User: Admin Eprints Untirta
Date Deposited: 06 Oct 2021 08:39
Last Modified: 06 Oct 2021 08:39
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/2121

Actions (login required)

View Item View Item