Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

IMPLEMENTASI PENDIDIKAN KARAKTER PADA MATA PELAJARAN SOSIOLOGI KELAS X DI SMA IT BINA BANGSA SEJAHTERA BOGOR

GANAFI, FADIA SABRINA (2022) IMPLEMENTASI PENDIDIKAN KARAKTER PADA MATA PELAJARAN SOSIOLOGI KELAS X DI SMA IT BINA BANGSA SEJAHTERA BOGOR. S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text (SKRIPSI)
FadiaSabrinaGanafi_2290180015_01.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text (SKRIPSI)
FadiaSabrinaGanafi_2290180015_02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (266kB)
[img] Text (SKRIPSI)
FadiaSabrinaGanafi_2290180015_03.pdf
Restricted to Registered users only

Download (246kB)
[img] Text (SKRIPSI)
FadiaSabrinaGanafi_2290180015_04.pdf
Restricted to Registered users only

Download (470kB)
[img] Text (SKRIPSI)
FadiaSabrinaGanafi_2290180015_05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (80kB)
[img] Text (SKRIPSI)
FadiaSabrinaGanafi_2290180015_Fulltext.pdf
Restricted to Registered users only

Download (4MB)
[img] Text (SKRIPSI)
FadiaSabrinaGanafi_2290180015_Lamp.pdf
Restricted to Registered users only

Download (2MB)
[img] Text (SKRIPSI)
FadiaSabrinaGanafi_2290180015_Ref.pdf
Restricted to Registered users only

Download (114kB)

Abstract

Character Education in Sociology learning is a conscious effort to solve today's multidimensional problems. in this study aims to identify the form of character education applications in Sociology Learning in class X SMA IT Bina Bangsa Sejahtera Bogor The research method used is a qualitative descriptive approach. Data collection techniques were carried out using observation, interviews and documentation studies. The data analysis technique uses data collection, data reduction, data presentation and data verification. Subjects or informants in this study were the principal of SMA IT Bina Bangsa Sejahtera Bogor, Sociology Teacher of SMA IT Bina Bangsa Sejahtera Bogor and students of SMA IT Bina Bangsa Sejahtera Bogor. The results show that the implementation of character education in Sociology education has a function that runs well in the daily learning process at SMA IT Bina Bangsa Sejahtera Bogor, besides the implementation of character values that are applied especially in Sociology learning is expected to be able to unravel ongoing multidimensional problems

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorSetiawan, Rizki198511082015041001
Thesis advisorTesniyadi, Dema201409012006
Additional Information: Pendidikan Karakter dalam pembelajaran Sosiologi merupakan salah satu usaha sadar untuk menyelesaikan permasalahan multidimensional saat ini. dalam Penelitian ini bertujuan untuk mengenali wujud aplikasi pendidikan karakter pada Pembelajaran Sosiologi di kelas X SMA IT Bina Bangsa Sejahtera Bogor Metode penelitian yang digunakan adalah kualitatif jenis pendekatan deskriptif. Teknik pengumpulan data dilakukan dengan teknik observasi, wawancara dan studi dokumentasi. Teknik analisis data menggunakan pengumpulan data, reduksi data, penyajian data dan verifikasi data. Subjek atau informan dalam penelitian ini adalah kepala sekolah SMA IT Bina Bangsa Sejahtera Bogor, Guru Sosiologi SMA IT Bina Bangsa Sejahtera Bogor dan Siswa Siswi SMA IT Bina Bangsa Sejahtera Bogor. Hasil penelitian menunjukkan bahwa Implementasi Pendidikan karakter dalam pendidikan Sosiologi memiliki fungsi yang berjalan dengan baik dalam keseharian proses pembelajaran di SMA IT Bina Bangsa Sejahtera Bogor, selain itu Implementasi dari nilai-nilai karakter yang diterapkan khususnya dalam pembelajaran Sosiologi diharapkan dapat mengurai permasalahan multidimensional yang sedang berlangsung.
Subjects: L Education > LB Theory and practice of education > LB1603 Secondary Education. High schools
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 87204-Jurusan Pendidikan Sosiologi
Depositing User: Fadia Sabrina Ganafi
Date Deposited: 03 Feb 2023 14:53
Last Modified: 03 Feb 2023 14:53
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/20801

Actions (login required)

View Item View Item