SARI, RISKA (2023) ANALISIS TINGKAT PELAYANAN DI STASIUN (Studi Kasus: Stasiun Kereta Api Cilegon). S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
![]() |
Text
RISKA SARI HERMAWATI_3336170011_FULLTEXT.pdf Restricted to Registered users only Download (23MB) |
![]() |
Text
RISKA SARI HERMAWATI_3336170011_02.pdf Restricted to Registered users only Download (16kB) |
![]() |
Text
RISKA SARI HERMAWATI_3336170011_03.pdf Restricted to Registered users only Download (26kB) |
![]() |
Text
RISKA SARI HERMAWATI_3336170011_04.pdf Restricted to Registered users only Download (561kB) |
![]() |
Text
RISKA SARI HERMAWATI_3336170011_05.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
![]() |
Text
RISKA SARI HERMAWATI_3336170011_REF.pdf Restricted to Registered users only Download (13kB) |
![]() |
Text
RISKA SARI HERMAWATI_3336170011_CP.pdf Restricted to Registered users only Download (17kB) |
![]() |
Text
RISKA SARI HERMAWATI_3336170011_LAMP.pdf Restricted to Registered users only Download (21MB) |
![]() |
Text
RISKA SARI HERMAWATI_3336170011_01_.pdf Restricted to Registered users only Download (853kB) |
![]() |
Text
RISKA SARI HERMAWATI_3336170011_06.pdf Restricted to Registered users only Download (128kB) |
Abstract
In determining the mode of transportation chosen by the community, there are several factors that influence the community in choosing public transport that is in accordance with their perceptions and expectations. this is because it has constraints in serving the volume of service user passengers. Therefore it is very important to know how the current condition of Ciegon Station and the satisfaction level of service users with Cilegon Station services, Banten Province. This study uses a field survey method by making observations at Cilegon Station to evaluate the current condition of Cilegon Station which will be compared with the provisions of Permenhub No. 63 of 2019 concerning Minimum Service Standards for the Transport of People by Train and distributing questionnaires regarding Cilegon Station services directly to service users using the Importance-Performance Analysis (IPA) calculation method. The results of direct observation of the condition of Cilegon Station, Cilegon Station fulfills 78.9% of the facilities regulated by Permenhub No. 63 of 2019. Overall the perception and satisfaction level of service users reaches 80%. Based on the Likert scale, the performance value reaches 3.6, which means that Cilegon Station provides quite good service according to service users, it's just that there is a gap that has a negative value, which means that there is a need to improve services and facilities which will be able to increase the attractiveness of service users. to use Cilegon Station services. Keywords: Cilegon Station, Satisfaction Level, Permenhub 63 of 2019, Cilegon Station Conditions, Service users. Keywords: Cilegon Station, Satisfaction Level, Permenhub 63 of 2019, Cilegon Station Conditions, Service users.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||||||||
Additional Information: | Dalam menentukan moda transportasi yang dipilih oleh masyarakat, terdapat beberapa faktor yang mempengaruhi masyarakat dalam Pemilihan angkutan umum yang sesuai dengan persepsi dan harapan mereka. hal ini karena memiliki kendala dalam melayani volume penumpang pengguna jasa. Oleh karena itu sangat penting untuk mengetahui bagaimana kondisi Stasiun Ciegon saat ini dan tingkat kepuasan pengguna jasa terhadap pelayanan Stasiun Cilegon, Provinsi Banten. Penelitian ini menggunakan metode survey lapangan dengan melakukan pengamatan di Stasiun Cilegon untuk mengevaluasi kondisi Stasiun Cilegon saat ini yang akan dibandingkan dengan ketentuan Permenhub No. 63 Tahun 2019 tentang Standar Pelayanan Minimum Angkutan Orang Dengan Kereta Api dan penyebaran kuesioner tentang pelayanan Stasiun Cilegon secara langsung kepengguna jasa dengan mengunakan metode perhitungan Importance-Performance Analysis (IPA). Hasil pengamatan langsung kondisi Stasiun Cilegon, Stasiun Cilegon memenuhi 78,9 % fasilitas yang diatur Permenhub No. 63 Tahun 2019. Secara keseluruhan persepsi dan tingkat kepuasan pengguna jasa mencapai 80%. Berdasarkan skala linkert, dari nilai kepuasannya mencapai pada angka 3,6 yang artinya Stasiun Cilegon memberikan pelayanan yang cukup baik menurut pengguna jasa, hanya saja terdapat Gap yang bernilai negtif yang artinya perlu adanya peningkatan layanan dan fasilitas yang nantinya akan dapat meningkatkan daya tarik pengguna jasa untuk memakai jasa layanan Stasiun Cilegon. Kata Kunci: Stasiun Cilegon, Tingkat Kepuasan, Permenhub 63 Tahun 2019, Kondisi Stasiun Cilegon, Pengguna jasa. | |||||||||||||||
Subjects: | T Technology > TA Engineering (General). Civil engineering (General) Communication > Communication (General) |
|||||||||||||||
Divisions: | 03-Fakultas Teknik 03-Fakultas Teknik > 22201-Jurusan Teknik Sipil |
|||||||||||||||
Depositing User: | SARI RISKA RISKA SARI HERMAWATI | |||||||||||||||
Date Deposited: | 02 Feb 2023 14:43 | |||||||||||||||
Last Modified: | 09 Feb 2023 11:18 | |||||||||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/20751 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |