Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

KUALITAS PELAYANAN WAJIB PAJAK DALAM PEMBAYARAN PAJAK KENDARAAN BERMOTOR PADA SAMSAT KELILING KOTA SERANG

Rinaldi, Niqel (2023) KUALITAS PELAYANAN WAJIB PAJAK DALAM PEMBAYARAN PAJAK KENDARAAN BERMOTOR PADA SAMSAT KELILING KOTA SERANG. D3 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text
Niqel Rinaldi_5503190048_Fulltext.pdf
Restricted to Registered users only

Download (2MB)
[img] Text
Niqel Rinaldi_5503190048_01.pdf
Restricted to Registered users only

Download (530kB)
[img] Text
Niqel Rinaldi_5503190048_02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (160kB)
[img] Text
Niqel Rinaldi_5503190048_03.pdf
Restricted to Registered users only

Download (194kB)
[img] Text
Niqel Rinaldi_5503190048_04.pdf
Restricted to Registered users only

Download (482kB)
[img] Text
Niqel Rinaldi_5503190048_05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (9kB)
[img] Text
Niqel Rinaldi_5503190048_Ref.pdf
Restricted to Registered users only

Download (292kB)
[img] Text
Niqel Rinaldi_5503190048_Lamp.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)

Abstract

ABSTRACT QUALITY OF TAXPAYER SERVICES IN PAYMENT OF MOTOR VEHICLE TAX ON SAMSAT AROUND SERANG CITY By: Niqel Rinaldi Service quality is the level of excellence expected and control over the level of excellence to meet customer desires. Community satisfaction as a taxpayer is an important thing for the tax authorities to pay attention to. but there are still shortcomings of this service. The purpose of writing this final project is to find out: (1) Quality of Taxpayer Services in Payment of Motorized Vehicle Taxes at the Mobile Samsat of Serang City (2) Mechanisms of Taxpayer Services in Payment of Motor Vehicle Taxes in the City of Serang Roving Samsat. Taken from the results of interviews and reports or documents related to the quality of taxpayer services in the payment of Motor Vehicle Tax at the Serang City Mobile Samsat and the mechanism of taxpayer service in the payment of Motor Vehicle Tax. This research method is descriptive method. The data used is primary data obtained by questionnaire. The analytical method used is simple linear regression analysis. Based on the results of this Final Project, it shows (1) The quality of Taxpayer Services at the Mobile Samsat Serang City can be said to be quite good. However, there are still shortcomings provided by the Mobile Samsat in service, in terms of infrastructure such as not providing seats for taxpayers, lack of tents. And in terms of service, there are still officers who are not friendly in providing service. Therefore, the Mobile Samsat as a service provider must further improve the shortcomings in service to taxpayers. (2) The Mechanism of Taxpayer Services in Payment of Motor Vehicle Taxes at the Serang City Mobile Samsat is in accordance with the mechanism that has been determined by the Serang City Mobile Samsat. Keywords: Service Quality, Tax Subject, Motor Vehicle Tax, Mobile SAMSAT

Item Type: Thesis (D3)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorMulyanah, Mulyanah198209152006042001
Thesis advisorPratiwi, Refi201808032128
Additional Information: ABSTRAK KUALITAS PELAYANAN WAJIB PAJAK DALAM PEMBAYARAN PAJAK KENDARAAN BERMOTOR PADA SAMSAT KELILING KOTA SERANG Oleh: Niqel Rinaldi Kualitas Pelayanan adalah tingkat keunggulan yang diharapkan dan pengendalian atas tingkat keunggulan tersebut untuk memenuhi keinginan pelanggan. Kepuasan masyarakat sebagai wajib pajak merupakan hal yang penting untuk diperhatikan aparat pajak. namun masih terdapat kekurangan dari pelayanan ini. Tujuan dari penulisan Tugas Akhir ini adalah untuk mengetahui : (1) Kualitas Pelayanan Wajib Pajak Dalam Pembayaran Pajak Kendaraan Bermotor Pada Samsat Keliling Kota Serang (2)Mekanisme Pelayanan Wajib Pajak Dalam Pembayaran Pajak Kendaraan Bermotor Di Samsat Keliling Kota Serang. Diambil dari hasil wawancara dan laporan atau dokumen yang terkait kualitas pelayanan wajib pajak dalam pembayaran Pajak Kendaraan Bermotor pada Samsat Keliling Kota Serang dan mekanisme pelayanan wajib pajak dalam pembayaran Pajak Kendaraan Bermotor. Metode penelitian ini adalah metode deskriptif. Data yang digunakan adalah data primer yang diperoleh dengan kuisioner. Metode analisis yang digunakan adalah analisis regresi linier sederhana. Berdasarkan hasil dari Laporan Tugas Akhir ini menunjukkan (1) Kualitas Pelayanan Wajib Pajak pada Samsat Keliling Kota Serang sudah dapat dikatakan cukup baik. Namun masih terdapat kekurangan yang diberikan pihak Samsat Keliling dalam pelayanan, dari segi sarana prasarana seperti tidak disediakannya kursi untuk wajib pajak, kurangnya tenda. Dan dari segi pelayanan masih terdapat petugas yang tidak ramah dalam memberikan pelayanan. Oleh karena itu Samsat Keliling sebagai penyedia pelayanan harus lebih meningkatkan lagi kekurangan–kekurangan dalam pelayanan kepada wajib pajak. (2) Mekanisme Pelayanan Wajib Pajak Dalam Pembayaran Pajak Kendaraan Bermotor Pada Samsat Keliling Kota Serang sudah sesuai dengan mekanisme yang sudah ditentukan oleh pihak Samsat Keliling Kota Serang. Kata Kunci: Kualitas Pelayanan, Wajib Pajak, Pajak Kendaraan Bermotor, Samsat Keliling
Subjects: Communication > Science Journalism
Communication > Communication (General)
Divisions: 05-Fakultas Ekonomi dan Bisnis
05-Fakultas Ekonomi dan Bisnis > 61403-Program Diploma III Perpajakan
Depositing User: Niqel Rinaldi
Date Deposited: 03 Feb 2023 14:55
Last Modified: 03 Feb 2023 14:55
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/20694

Actions (login required)

View Item View Item