Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PERAN PENDIDIK DALAM MEMBIMBING UNTUK MENINGKATKAN NILAI RELIGIUS PADA ANAK USIA DINI DI PAUD NURUL AMIN KABUPATEN TANGERANG

Putri Ramadhany, Namira (2023) PERAN PENDIDIK DALAM MEMBIMBING UNTUK MENINGKATKAN NILAI RELIGIUS PADA ANAK USIA DINI DI PAUD NURUL AMIN KABUPATEN TANGERANG. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text (Fulltext Thesis)
Namira Putri Ramadhany_2221190004_Fulltext.pdf
Restricted to Registered users only

Download (6MB) | Request a copy
[img] Text (01 Thesis)
Namira Putri Ramadhany_2221190004_01-1.pdf

Download (1MB)
[img] Text (02 Thesis)
Namira Putri Ramadhany_2221190004_02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (358kB) | Request a copy
[img] Text (03 Thesis)
Namira Putri Ramadhany_2221190004_03.pdf

Download (150kB)
[img] Text (04 Thesis)
Namira Putri Ramadhany_2221190004_04.pdf
Restricted to Registered users only

Download (386kB) | Request a copy
[img] Text (05 Thesis)
Namira Putri Ramadhany_2221190004_05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (162kB) | Request a copy
[img] Text (Ref Thesis)
Namira Putri Ramadhany_2221190004_Ref.pdf
Restricted to Registered users only

Download (248kB) | Request a copy
[img] Text (Lamp Thesis))
Namira Putri Ramadhany_2221190004_Lamp.pdf
Restricted to Registered users only

Download (5MB) | Request a copy

Abstract

The aims of this research are as follows: 1. To find out the role of educators in guiding early childhood at PAUD Nurul Amin Tangerang Regency and 2. To find out the results of increasing religious values in early childhood at PAUD Nurul Amin Tangerang Regency. The approach used in this study uses a qualitative approach with descriptive methods. Based on the results of the research obtained, it can be concluded that there is an important religious value in early childhood education. Because students can instill character values through learning activities. This study aims to determine the increase in character values, especially religious values in students. Because the religious values that exist in PAUD can be the basis that must be applied, given the increasingly complex world of early childhood, as well as the diversity of information and communication that has an impact on children due to the increasingly sophisticated world of technology. Therefore, increasing religious values is not only limited to the curriculum, but can work effectively if increasing religious values is carried out in everyday life, thus students can increase religious values in themselves. PAUD Nurul Amin Tangerang Regency in organizing religious values learning is expected to be able to apply the results that have been made in increasing religious values in students in order to achieve their goals.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorFaturrohman, Nandang195807211986101001
Thesis advisorDarmawan, Dadan0011109101
Additional Information: Tujuan dari penelitian ini adalah sebagai berikut: 1. Mengetahui peran pendidik dalam membimbing anak usia dini di PAUD Nurul Amin Kabupaten Tangerang dan 2. Mengetahui hasil peningkatan nilai religius pada anak usia dini di PAUD Nurul Amin Kabupaten Tangerang. Pendekatan yang digunakan dalam penelitian ini menggunakan pendekatan kualitatif dengan metode deskriptif. Berdasarkan hasil dari penelitian yang diperoleh dapat disimpulkan bahwa terdapat nilai religius pada pendidikan anak usia dini yang penting. Karena peserta didik dapat menanamkan nilai karakter melalui kegiatan pembelajaran. Karena nilai religius yang ada di PAUD dapat menjadi dasar yang harus diterapkan, mengingat dunia anak usia dini yang semakin kompleks, serta begitu beragamnya informasi dan komunikasi yang berdampak pada anak karena semakin canggih dunia teknologi. Oleh karena itu, peningkatan nilai religius tidak hanya sebatas kurikulum saja, tetapi dapat berjalan efektif apabila peningkatan nilai religius dilakukan dalam kehidupan sehari-hari, dengan demikian peserta didik dapat meningkatkan nilai religius dalam dirinya. PAUD Nurul Amin Kabupaten Tangerang dalam menyelenggarakan pembelajaran nilai religius diharapkan mampu menerapkan hasil yang telah dilakukan dalam meningkatkan nilai religius pada peserta didik agar mencapai tujuannya.
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion > BL Religion
L Education > L Education (General)
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 86205-Jurusan Pendidikan Nonformal
Depositing User: Mrs Namira Putri Ramadhany
Date Deposited: 25 Jan 2023 11:12
Last Modified: 25 Jan 2023 11:12
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/20235

Actions (login required)

View Item View Item