Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENGARUH MOTIVASI DAN KEBIASAAN BELAJAR TERHADAP HASIL BELAJAR PESERTA PELATIHAN TATA BOGA DI LKP GHEA KOTA SERANG

BERLIANI, MUTIA TRI (2023) PENGARUH MOTIVASI DAN KEBIASAAN BELAJAR TERHADAP HASIL BELAJAR PESERTA PELATIHAN TATA BOGA DI LKP GHEA KOTA SERANG. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text (SKRIPSI)
MUTIA TRI BERLIANI_2221180096_01.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text (SKRIPSI)
MUTIA TRI BERLIANI_2221180096_02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (385kB)
[img] Text (SKRIPSI)
MUTIA TRI BERLIANI_2221180096_03.pdf
Restricted to Registered users only

Download (645kB)
[img] Text (SKRIPSI)
MUTIA TRI BERLIANI_2221180096_04.pdf
Restricted to Registered users only

Download (801kB)
[img] Text (SKRIPSI)
MUTIA TRI BERLIANI_2221180096_05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (303kB)
[img] Text (SKRIPSI)
MUTIA TRI BERLIANI_2221180096_Fulltext.pdf
Restricted to Registered users only

Download (4MB)
[img] Text (SKRIPSI)
MUTIA TRI BERLIANI_2221180096_Lamp.pdf
Restricted to Registered users only

Download (3MB)
[img] Text (SKRIPSI)
MUTIA TRI BERLIANI_2221180096_Ref.pdf
Restricted to Registered users only

Download (300kB)

Abstract

ABSTRACT Mutia Tri Berliani, 2221180096, 2022. "The Effect Of Motivation And Study Habits On The Learning Outcomes Of Participants In The Culinary Arts Training At LKP Ghea Serang City". Advisor I Dr. H. Nandang Faturohman, M.Pd. Advisor II Ahmad Fauzi, M.Pd The abilities of each training participant are different, both in the level of learning motivation and study habits. High learning motivation and frequent learning every day, will indirectly have an impact on the value of satisfactory learning outcomes. Likewise study habits, the tutor should build regular student habits during learning, so that the trainees are used to it and will become a habit for the trainees. This study aims to determine the effect of motivation and study habits on the learning outcomes of participants in the culinary arts training at LKP Ghea Serang City. This study uses a quantitative approach using multiple linear regression analysis method. The population is all participants in the culinary arts training at LKP Ghea Serang City, with a total of 32 training participants. The sampling technique used is saturated sampling in which the entire population will be sampled. The results of hypothesis testing indicate that (1) There is an influence of the dimensions of learning motivation on learning outcomes. This can be seen based on the value of t_count (3.085) > t_table (1.699) and at a significance level of 0.004 <0.05. (2) The influence of the dimensions of study habits on learning outcomes. This can be seen based on the value of t_count (1.871) > t_table (1.699) and at a significance level of 0.071 > 0.05. The data states that the hypothesis is accepted. That motivation and study habits contribute to learning outcomes by 35.5%. Keywords: Learning Outcomes, Motivation, Study Habits

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorFATUROHMAN, NANDANG195807211986101001
Thesis advisorFAUZI, AHMAD201508312061
Additional Information: ABSTRAK Mutia Tri Berliani, 2221180096, 2022. "Pengaruh Motivasi Dan Kebiasaan Belajar Terhadap Hasil Belajar Peserta Pelatihan Tata Boga Di LKP Ghea Kota Serang". Pembimbing I Dr. H. Nandang Faturohman, M.Pd dan Pembimbing II Ahmad Fauzi, M.Pd Kemampuan yang dimiliki setiap peserta pelatihan berbeda-beda, baik tingkat motivasi belajar maupun kebiasaan belajar. Motivasi belajar yang tinggi dan seringnya belajar setiap hari, secara tidak langsung akan berdampak pada nilai hasil belajar yang memuaskan. begitu pula kebiasaan belajar, tutor hendaknya membangun kebiasaan peserta didik yang teratur saat pembelajaran berlangsung, agar peserta pelatihan terbiasa dan akan menjadi kebiasaan pada diri peserta pelatihan. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui Pengaruh Motivasi Dan Kebiasaan Belajar Terhadap Hasil Belajar Peserta Pelatihan Tata Boga Di LKP Ghea Kota Serang. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif dengan menggunakan metode analisis regresi linear berganda. Populasinya adalah seluruh peserta pelatihan tata boga di LKP Ghea Kota Serang, dengan jumlah 32 peserta pelatihan. Teknik sampling yang digunakan adalah sampling jenuh yang dimana seluruh populasi akan dijadikan sample. Hasil pengujian hipotesis menunjukkan bahwa (1) Adanya pengaruh dimensi motivasi belajar terhadap hasil belajar. Hal ini dapat dilihat berdasarkan nilai t_hitung (3,085) >t_tabel (1,699) dan pada taraf signifikansi 0,004 < 0,05. (2) Adanya pengaruh dimensi kebiasaan belajar terhadap hasil belajar. Hal ini dapat dilihat berdasarkan nilai t_hitung (1,871) >t_tabel (1,699) dan pada taraf signifikansi sebesar 0,071 > 0,05. Data tersebut menyatakan bahwa hipotesis diterima. Bahwa motivasi dan kebiasaan belajar memberikan sumbangsih pengaruh terhadap hasil belajar sebesar 35,5% . Kata Kunci : Hasil belajar, Motivasi, Kebiasaan Belajar
Subjects: L Education > LB Theory and practice of education
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 86205-Jurusan Pendidikan Nonformal
Depositing User: Ms Mutia Tri Berliani
Date Deposited: 25 Jan 2023 10:02
Last Modified: 25 Jan 2023 10:02
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/20203

Actions (login required)

View Item View Item