Novita, Ayu Dewi (2022) Pengembangan Media Pembelajaran Interaktif Berbasis Assemblr Edu Pada Materi Efek Rumah Kaca. S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.
Text
Ayu Dewi Novita_2280180014_fulltext.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
|
Text
Ayu Dewi Novita_2280180014_01.pdf Restricted to Registered users only Download (706kB) |
|
Text
Ayu Dewi Novita_2280180014_02.pdf Restricted to Registered users only Download (406kB) |
|
Text
Ayu Dewi Novita_2280180014_03.pdf Restricted to Registered users only Download (271kB) |
|
Text
Ayu Dewi Novita_2280180014_04.pdf Restricted to Registered users only Download (762kB) |
|
Text
Ayu Dewi Novita_2280180014_05.pdf Restricted to Registered users only Download (7kB) |
|
Text
Ayu Dewi Novita_2280180014_ref.pdf Restricted to Registered users only Download (308kB) |
|
Text
Ayu Dewi Novita_2280180014_Lamp.pdf Restricted to Registered users only Download (4MB) |
Abstract
The development of technology today has an impact on the use of media for learning. In physics learning, the Assemblr Edu-based learning media which contains animation that displays material and explanations of the green house effect is a solution for students to recognize and use many technologies. The purpose of this research is to develop assembler edu-based interactive media on the green house effect material and to determine the feasibility of assembler edu-based interactive media on the green house effect material. The research method used is the method (R&D) with the ADDIE development model (Analysis,Design,Development,Implementation, evaluation). The data analysis technique used is descriptive statistics. Assessment of the feasibility of interactive media learning by experts got a percentage value of 82% with a very decent category, and the results of student responses got an average percentage value of 85% with a very good category This shows that Assemblr Edu-based interactive media is feasible to use in physics learning Keywords: Interactive Media, Assemblr Edu
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Perkembangan teknologi saat ini sangat berdampak pada penggunaan media untuk belajar. Dalam pembelajaran fisika media pembelajaran berbasis Assemblr Edu yang di dalamnya berisi animasi yang menayangkan materi dan penjelasan efek rumah kaca merupakan solusi bagi siswa untuk mengenal dan menggunakan banyak teknologi. Adapun tujuan dari penelitian ini adalah Untuk mengembangkan media interaktif berbasis assemblr edu pada materi efek rumah kaca dan Untuk mengetahui kelayakan media interaktif berbasis assemblr edu pada materi efek rumah kaca. Metode penelitian yang digunakan adalah metode (R&D) dengan model pengembangan ADDIE (Analysis, Design, Development, Implementation, evaluation). Teknik Analisis data yang digunakan adalah menggunakan statistic deskriptif .Penilaian kelayakan pembelajaran media interaktif oleh ahli mendapatkan nilai persentase 82% dengan kategori sangat layak, danhasil respon siswa mendapatkan nilai persentase rata-rata 85% dengan kategori sangat baik Hal tersebut menunjukan bahwa media interaktif berbasis Assemblr Edu layak untuk digunakan pada pembelajaran fisika Kata Kunci:Media Interaktif, Assemblr Edu | |||||||||
Subjects: | L Education > L Education (General) L Education > LB Theory and practice of education L Education > LB Theory and practice of education > LB1603 Secondary Education. High schools Q Science > QC Physics |
|||||||||
Divisions: | 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 84203-Jurusan Pendidikan Fisika |
|||||||||
Depositing User: | Mrs Ayu Ayu Dewi Novita | |||||||||
Date Deposited: | 29 Dec 2022 10:06 | |||||||||
Last Modified: | 29 Dec 2022 10:06 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/19180 |
Actions (login required)
View Item |