Ningrum, Jeni Astuti (2022) PENGEMBANGAN MODUL KECEMASAN KARIER MAHASISWA TINGKAT AKHIR TENTANG ORIENTASI MASA DEPAN JURUSAN BIMBINGAN DAN KONSELING UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
Text (Skripsi)
Jeni Astuti Ningrum_2285180014_Fulltext.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
|
Text (Skripsi)
Jeni Astuti Ningrum_2285180014_01.pdf Restricted to Registered users only Download (451kB) |
|
Text (Skripsi)
Jeni Astuti Ningrum_2285180014_02.pdf Restricted to Registered users only Download (155kB) |
|
Text (Skripsi)
Jeni Astuti Ningrum_2285180014_03.pdf Restricted to Registered users only Download (212kB) |
|
Text (Skripsi)
Jeni Astuti Ningrum_2285180014_04.pdf Restricted to Registered users only Download (542kB) |
|
Text (Skripsi)
Jeni Astuti Ningrum_2285180014_05.pdf Restricted to Registered users only Download (131kB) |
|
Text (Skripsi)
Jeni Astuti Ningrum_2285180014_Ref.pdf Restricted to Registered users only Download (159kB) |
|
Text (Skripsi)
Jeni Astuti Ningrum_2285180014_Lamp.pdf Restricted to Registered users only Download (991kB) |
Abstract
This study aims to help college students reduce their level of career anxiety about their future orientation. Researchers try to offer alternative solutions to these problems by developing a career anxiety module about students' future orientation. In this study using a 4-D development model, which includes several stages, definition, design, development, and deployment. The instrument used to measure career anxiety is a questionnaire made by the researcher. The data obtained were then analyzed using qualitative and quantitative data analysis, the following results were obtained, 1) validation test results from media, material, and language experts, obtained a percentage value of 96% which means the module is feasible to use because it meets the module eligibility criteria 2) in the module trial with the 2018 UNTIRTA BK students getting a score percentage of 98.67% which means the module is in the feasible category. Based on these results, it can be concluded that the development of a career anxiety module about students' future orientation is acceptable for implementation in society.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Penelitian ini bertujuan untuk membantu mahasiswa mengurangi tingkat kecemasan karier tentang orientasi masa depan mereka. Peneliti mencoba untuk menawarkan alternatif pemecahan masalah tersebut dengan mengembangkan modul kecemasan karier tentang orientasi masa depan mahasiswa. Dalam penelitian ini menggunakan model pengembangan 4-D, yang meliputi beberapa tahap yaitu pendefinisian (Define), perancangan (Design), pengembangan (Development), dan penyebaran (Desiminate). Instrumen yang digunakan untuk mengukur kecemasan karier ialah angket yang dibuat oleh peneliti. Data yang diperoleh kemudian dianalisis dengan menggunakan analisis data kualitatif dan kuantitatif, diperoleh hasil sebagai berikut, 1) hasil uji validasi dari ahli media, materi, dan bahasa, mendapatkan presentase nilai 96% yang berarti modul layak untuk digunakan karena memenuhi kriteria kelayakan modul 2) pada uji coba modul dengan mahasiswa BK UNTIRTA angkatan 2018 mendapatkan presentase nilai 98,67% yang berarti modul dalam kategori layak. Berdasarkan hasil tersebut dapat disimpulkan bahwa pengembangan modul kecemasan karier tentang orientasi masa depan mahasiswa dapat diterima untuk diimplementasikan kedalam masyarakat. | |||||||||
Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion > BF Psychology H Social Sciences > H Social Sciences (General) L Education > LC Special aspects of education L Education > LT Textbooks |
|||||||||
Divisions: | 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 86201-Jurusan Bimbingan dan Konseling |
|||||||||
Depositing User: | Mrs Jeni Astuti Ningrum | |||||||||
Date Deposited: | 23 Dec 2022 15:43 | |||||||||
Last Modified: | 23 Dec 2022 15:43 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/18652 |
Actions (login required)
View Item |