Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PARTISIPASI MASYARAKAT DI DALAM KAMPUNG TEMATIK DI KOTA TANGERANG (Studi Deskriptif di Kampung Markisa Kelurahan Pasar Baru Kota Tangerang)

Setiawan, Rahmat Budi (2022) PARTISIPASI MASYARAKAT DI DALAM KAMPUNG TEMATIK DI KOTA TANGERANG (Studi Deskriptif di Kampung Markisa Kelurahan Pasar Baru Kota Tangerang). S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text (Skripsi)
Rahmat Budi Setiawan_2286170024_Full Text.pdf
Restricted to Registered users only

Download (3MB)
[img] Text (Skripsi)
Rahmat Budi Setiawan_2286170024_01.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text (Skripsi)
Rahmat Budi Setiawan_2286170024_02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (232kB)
[img] Text (Skripsi)
Rahmat Budi Setiawan_2286170024_03.pdf
Restricted to Registered users only

Download (200kB)
[img] Text (Skripsi)
Rahmat Budi Setiawan_2286170024_04.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text (Skripsi)
Rahmat Budi Setiawan_2286170024_05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (64kB)
[img] Text (Skripsi)
Rahmat Budi Setiawan_2286170024_Lamp.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text (Skripsi)
Rahmat Budi Setiawan_2286170024_Ref.pdf
Restricted to Registered users only

Download (128kB)

Abstract

The involvement of the community is very much needed in every development in the thematic villages. This study wanted to know a descriptive description of community participation in the Thematic Village in Kampung Markisa and their responsible behavior in participating. The researcher uses descriptive qualitative method by using purposive sampling technique according to the criteria that have been made. Then for data analysis, researchers used data collection models, data reduction, data presentation, and drawing conclusions. Meanwhile, the validity of the research data used source triangulation and technical triangulation. The results of this study are the involvement of the people of Kampung Markisa in their participation in various developments as thematic villages which are quite good starting from decision making, implementation, and evaluation. However, taking advantage of the benefits has not been maximized from the economic aspect, although from the environmental aspect there have been positive impacts that are felt. Then regarding the responsibility in participating, the people of Kampung Markisa are disciplined in obeying regulations related to development, namely environmental change, besides that the community is committed to the success of all development and maintaining the results of development in the future.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorDamanhuri, Damanhuri198203032006041004
Thesis advisorLestari, Ria Yuni199006102022032006
Additional Information: Keterlibatan dari masyarakat sangat dibutuhkan di setiap berbagai pembangunan di dalam kampung tematik. Penelitian ini ingin mengetahui gambaran secara deksriptif tentang partisipasi dari masyarakat di wilayah Kampung Tematik pada Kampung Markisa. Peneliti menggunakan metode kualitatif deksriptif dengan menggunakan teknik sampling purposive menurut kriteria yang telah dibuat. Lalu untuk analisis data peneliti menggunakan model pengumpulan data, reduksi data, penyajian data, dan penarikan kesimpulan. Sedangkan keabsahan data peneliti memakai triangulasi sumber dan triangulasi teknik. Hasil dari penelitian ini ialah adanya keterlibatan masyarakat Kampung Markisa dalam partisipasinya di berbagai pembangunan sebagai kampung tematik yang mana cukup baik mulai dari pengambilan keputusan, pelaksanaan, dan evaluasi. Tetapi untuk pengambilan manfaat belum begitu maksimal dari aspek perekonomian, walaupun dari aspek lingkungan sudah ada dampak positif yang dirasakan. Lalu perihal tanggung jawab masyarakat dalam berpartisipasi, masyarakat Kampung Markisa disiplin dalam taat terhadap peraturan yang berkaitan dengan pembangunan yaitu perubahan lingkungan, selain itu masyarakat pun berkomitmen untuk mensukseskan segala pembangunan dan menjaga hasil pembangunan hingga kedepannya.
Subjects: H Social Sciences > H Social Sciences (General)
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 87205-Jurusan Pendidikan Pancasila dan Kewarganegaraan
Depositing User: Mr Rahmat Budi Setiawan
Date Deposited: 29 Dec 2022 15:26
Last Modified: 29 Dec 2022 15:26
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/18048

Actions (login required)

View Item View Item