Zainul Mursofi, Muchammad (2017) Dampak Penerapan Environmental Management Accounting (EMA use) Dan Strategi Terhadap Inovasi Perusahaan (Studi Kasus pada Perusahaan Manufaktur Se-Provinsi Banten). S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
![]() |
Text
Dampak Penerapan Environmental Management Accounting (EMA use) Dan Strategi Terhadap Inovasi Perusahaan (Studi Kasus pada Perusahaan Manufaktur Se-Provinsi Banten).pdf Restricted to Registered users only Download (5MB) |
Abstract
Increased awareness regarding environmental issues has encouraged organisations to use environmental management accounting (EMA), which has been said to deliver many benefits to users, including an increase in innovation.This study aims to examine the effect of the implementation of environmental management accounting and strategy of the company's innovation. That innovation is product innovation and process innovation. Using survey data from management accountant management accountants manufacturing company located in Provinsi Banten. The sample used is a manufacturing company located in Provinsi Banten. The sample used some 40 largescale manufacturing firms in Provinsi Banten. The analytical method for this study uses the ordinary least square regression with significance level of 5%. The conclusion that can be drawn from the findings is that the implementation of EMA and strategies have a positive influence on product innovation and process innovation. The results of this study generally support the hypothesis on manufacturing firms in Provinsi Banten.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | untuk menggunakan akuntansi manajemen lingkungan (EMA), yang telah memberikan banyak manfaat bagi penggunanya, termasuk peningkatan inovasi. Penelitian ini bertujuan untuk menguji pengaruh penerapan akuntansi manajemen lingkungan dan strategi terhadap inovasi perusahaan. Inovasi tersebut adalah inovasi produk dan inovasi proses. Penelitian ini dilakukan dengan metode survey terhadap akuntan manajemen perusahaan manufaktur yang terdapat di Provinsi Banten. Sampel yang digunakan adalah 40 perusahaan besar di Provinsi Banten. Metode analisis penelitian ini menggunakan regresi berganda dengan tingkat signifikansi 5%. Kesimpulan yang dapat ditarik dari temuan ini adalah bahwa penerapan EMA dan strategi memiliki pengaruh positif pada inovasi produk dan inovasi proses. Hasil penelitian ini pada umumnya mendukung hipotesis pada perusahaan - perusahaan manufaktur Se-Provinsi Banten. | |||||||||
Subjects: | H Social Sciences > HF Commerce > HF5601 Accounting H Social Sciences > HF Commerce > HF5601 Accounting |
|||||||||
Divisions: | 05-Fakultas Ekonomi dan Bisnis 05-Fakultas Ekonomi dan Bisnis > 62201-Program Sarjana Akuntansi |
|||||||||
Depositing User: | Admin Eprints Untirta | |||||||||
Date Deposited: | 29 Sep 2021 08:08 | |||||||||
Last Modified: | 29 Sep 2021 11:29 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/1717 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |