Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENGARUH IN-STORE PROMOTION TERHADAP IMPULSE BUYING (Pada Indomaret Tigaraksa 3)

MUNANDAR, IWAN (2015) PENGARUH IN-STORE PROMOTION TERHADAP IMPULSE BUYING (Pada Indomaret Tigaraksa 3). S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text
PENGARUH IN-STORE PROMOTION TERHADAP IMPULSE BUYING (PADA INDOMARET TIGARAKSA 3).PDF - Published Version
Restricted to Registered users only until 2015.

Download (8MB)

Abstract

This study aims to determine whether there is influence between in-store promotion in the form of atmosphere and display against impulse buying on Indomaret Tigaraksa 3. The method used in this research is descriptive and associative. To determine the sample, researchers use "convenience sampling" by making consumers who visit and shop or have ever shopped in Indomaret Tigaraksa 3 as respondent / sample. Data were analyzed using multiple regression using SPSS version 20. Meanwhile, to test the hypothesis, researchers using the t test and F test. All results validity, reliability, and classical assumption is met. Known results of multiple regression equation Y = 8,405 + 0,233 X1 + 0,167 X2. The value of multiple correlation coefficient (R) = 0.484 it shows that the store atmosphere (X1) and store displays (X2) has a moderate effect on the relationship of impulse buying (Y), while the coefficient of determination (kd) = 23.4%, it means that the variation of impulse buying variable changes made by the store atmosphere and store displays by 23.4% and the remaining 76.6% is explained by other factors not addressed in this study. F-test is known that Fcount > Ftable (10.987 > 3.12) means that H0 is rejected and Ha accepted, show store atmosphere and store displays have influence with category against impulse buying on Indomaret Tigaraksa 3

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorR. Taufik, E132288322
Thesis advisorGanika, Gerry198205172006041003
Additional Information: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui apakah ada pengaruh antara in- store promotion yang berbentuk atmosphere dan display terhadap impulse buying pada Indomaret Tigaraksa 3. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah deskriptif dan assosiatif. Untuk menentukan sampel, peneliti menggunakan “convenience sampling” dengan menjadikan konsumen yang berkunjung dan berbelanja atau pernah berbelanja di Indomaret Tigaraksa 3 sebagai responden/sampel. Data dianalisis menggunakan regresi berganda dengan menggunakan SPSS versi 20. Sedangkan untuk menguji hipotesisnya, peneliti menggunakan uji t dan uji F. Semua hasil uji validitas, uji reliabilitas, dan uji asumsi klasik terpenuhi. Diketahui hasil persamaan regresi berganda Y = 8,405 + 0,233 X1 + 0,167 X2. Nilai koefisien korelasi berganda (R) = 0,484 hal tersebut menunjukkan bahwa store atmosphere (X1) dan store display (X2) memiliki hubungan yang berpengaruh sedang terhadap impulse buying (Y), sedangkan nilai koefisien determinasi (kd) = 23,4%, hal tersebut berarti variasi perubahan variabel impulse buying dilakukan oleh store atmosphere dan store display sebesar 23,4% dan sisanya 76,6% dijelaskan oleh faktor lain yang tidak dibahas dalam penelitian ini. Hasil uji F diketahui bahwa Fhitung > Ftabel (10,987 > 3,12) berarti H0 ditolak dan Ha diterima, menunjukkan store atmosphere dan store display memiliki pengaruh dengan kategori sedang terhadap impulse buying pada Indomaret Tigaraksa 3
Uncontrolled Keywords: Kata Kunci: Store Atmosphere, Store Display, Impulse Buying Keywords: Store Atmosphere, Store Display, Impulse Buying
Subjects: H Social Sciences > HB Economic Theory
Divisions: 05-Fakultas Ekonomi dan Bisnis
05-Fakultas Ekonomi dan Bisnis > 61201-Program Sarjana Manajemen
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 21 Apr 2022 15:04
Last Modified: 21 Apr 2022 15:04
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/13706

Actions (login required)

View Item View Item