Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

THE INFLUENCE OF USING DAILY ENGLISH CONVERSATION ACTIVITY TOWARD STUDENTS’ SPEAKING ABILITY FOR EIGHTH GRADE OF MTs DARUL HUDA PUSAT MANDALAWANGI

Mahardika, Setia (2014) THE INFLUENCE OF USING DAILY ENGLISH CONVERSATION ACTIVITY TOWARD STUDENTS’ SPEAKING ABILITY FOR EIGHTH GRADE OF MTs DARUL HUDA PUSAT MANDALAWANGI. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text
THE INFLUENCE OF USING DAILY ENGLISH CONVERSATION ACTIVITY TOWARD STUDENTS’ SPEAKING ABILITY FOR .pdf - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (15MB)

Abstract

Mengajar berbicara harus lebih banyak berlatih daripada teori, karena berbicara menuntut siswa tidak hanya untuk mengetahui bagaimana menghasilkan titik tertentu tetapi juga memahami kapan, mengapa, dan bagaimana cara menghasilkan bahasa. Tapi, kebanyakan dari mereka menguasai teori lebih baik daripada praktik. Dari sini, peneliti harus mencari tahu apakah menggunakan aktivitas percakapan bahasa Inggris sehari-hari dalam pengajaran berbicara melalui MTs Darul Huda Pusat Mandalawangi Pandeglang. Penelitian ini dilakukan pada 17 Maret-29 Maret 2014. Peneliti menggunakan metode kuantitatif dengan desain eksperimental. Peneliti juga mengambil kelas secara acak sebagai sampel dengan menggunakan cluster random sampling. Mereka adalah kelas eksperimen yang digunakan sehari-hari Kegiatan percakapan bahasa Inggris dan kelas kontrol yang menggunakan teknik tiga fase. Sedangkan dalam pengumpulan datanya peneliti menggunakan tes berupa latihan dengan cara menggunakan penilaian dalam berbicara. Data yang dianalisis adalah nilai post-test kelas eksperimen dan kelas kontrol dengan menggunakan rumus uji-t. Hasil uji-t menunjukkan bahwa thitung 0,283 ttabel adalah n-2=20-2=18=1,734, maka Ho diterima. Sedangkan uji-t hasil kelas kontrol adalah thitung < ttabel ; -1 < 1,734 dari Ho diterima, artinya rata-rata pre-test dan post-test sama (tidak berbeda) pada = 0,05. Ini berarti rata-rata pre-test dan post-test kelas eksperimen sama (tidak berbeda) pada 0,05. Dapat disimpulkan bahwa ada pengaruh yang signifikan dalam berbicara siswa prestasi antara kelas eksperimen dan kelas kontrol dan bahasa Inggris sehari-hari kegiatan percakapan dapat digunakan untuk meng

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorPahamzah, John197902182003121001
Thesis advisorHamer, Welliam198107052009121002
Additional Information: Teaching speaking should practice more than theory, because speaking required students not only to know how to produce specific point but also understand when, why, and what ways to produce language. But, most of them master the theory better than practice. From this, the researcher was to find out whether using daily English conversation activity in teaching speaking through MTs Darul Huda Pusat Mandalawangi Pandeglang. This research conducted on 17th March-29th March 2014. The researcher used quantitative method with the experimental design. The researcher also took the classes randomly as the sample by using cluster random sampling. They were experiment class which used daily English conversation activity and control class that used three phase technique. While in collecting the data, the researcher used a test in the form practice by using scoring in speaking. The data which were analyzed is post-test score of experiment and control class by using t-test formula. The result of t-test showed that tcount 0,283 ≤ ttable was n-2=20-2=18=1,734, so Ho was accepted. While t-test result of control class was tcount < ttable ; -1 < 1,734 than Ho was accepted, it means the mean of pre-test and post-test was same (no different) at α = 0,05. It means the mean of pre-test and post-test experiment class was same (no different) at α 0,05. It can be conclude that there was significant influence in students’ speaking achievement between the experiment class and control class and daily English conversation activity can be use to teach.
Uncontrolled Keywords: Kata kunci: Pendahuluan, Kemampuan Berbicara, Kegiatan Percakapan Bahasa Inggris Sehari-hari, skor uji-t, kesimpulan.
Subjects: P Language and Literature > PE English
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 88203-Jurusan Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 22 Apr 2022 22:21
Last Modified: 09 Sep 2022 09:00
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/13608

Actions (login required)

View Item View Item