Nurohmah, Nurohmah (2015) THE INFLUENCE OF USING COMIC STRIP TOWARD STUDENTS’ READING COMPREHENSION AT THE EIGHTH GRADE STUDENTS OF MTS AL-ISTIQOMAH. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
Text
THE INFLUENCE OF USING COMIC STRIP TOWARD STUDENTS’ READING COMPREHENSION AT THE EIGHTH GRADE.pdf - Published Version Restricted to Registered users only Download (17MB) |
Abstract
Komik strip mengacu pada serangkaian gambar di dalam kotak yang menceritakan sebuah cerita. Untuk membuat siswa paham dalam pembelajaran membaca pemahaman, media yang tepat dibutuhkan untuk mereka. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui pengaruh siswa pemahaman bacaan dengan menggunakan komik strip. Penelitian ini menemukan bahwa komik strip sebagai Media ini tepat karena media membantu siswa dalam memahami bacaan pemahaman. Kemudian, penelitian ini mengidentifikasi bahwa komik strip mempengaruhi siswa pemahaman membaca pada siswa kelas VIII MTs Al-Istiqomah. Sok rancangan eksperimen dengan dua kelas sebagai kelas eksperimen dan kelas kontrol yang digunakan untuk penelitian ini. Ada dua pertemuan perlakuan yang dilakukan di kelas eksperimen. Hasil pre-test dan post-test siswa menunjukkan bahwa siswa eksperimen mendapat peningkatan pemahaman membaca mereka. Hasil uji t menunjukkan bahwa t hitung lebih besar dari t tabel. T-hitung adalah 3,04. dan t-tabel adalah 2,00 (3,04 2,00). Dia dapat disimpulkan ada pengaruh yang signifikan terhadap pemahaman membaca siswa pada siswa kelas VIII MTs Al-Istiqomah
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Comic striprefers to series of pictures inside boxes that tell a story. In order to make students understand in learning reading comprehension, the appropriate media is needed for them. The aim of this research is to find out the influence of students’ reading comprehension by using comic strip. This research found that comic strip as media is appropriate because the media helps the students in understanding reading comprehension. Then, this research identifies that comic strip influences students’ reading comprehension at the eighthgrade students of MTs Al-Istiqomah. Quasi experimental design with two classes as the experimental and control class used for this research. There were two meetings of treatments conducted in experimental class. The result of students’ pre-test and post-test showed that experimental students got the improvement on their reading comprehension. The result of t-test showed that t�count was higher than t-table. T-count was 3.04. and t-table was 2.00 (3.04 ≥ 2.00). It can be concluded there was significant influenceon students’ reading comprehension at the eighth grade students of MTs Al-Istiqomah. | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Kata Kunci: Pengaruh, Pemahaman Membaca, Komik Strip | |||||||||
Subjects: | P Language and Literature > PE English | |||||||||
Divisions: | 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 88203-Jurusan Pendidikan Bahasa Inggris |
|||||||||
Depositing User: | Perpustakaan Pusat | |||||||||
Date Deposited: | 22 Apr 2022 22:21 | |||||||||
Last Modified: | 09 Sep 2022 08:55 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/13606 |
Actions (login required)
View Item |