Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

THE EFFECTIVENESS OF PICTURE SERIES IN IMPROVING STUDENTS’ ABILITY IN WRITING NARRATIVE TEXT (A Experimental Study Of The Second Grade in MTs N Cilegon)

Rizky Nurdhany, Rianna (2014) THE EFFECTIVENESS OF PICTURE SERIES IN IMPROVING STUDENTS’ ABILITY IN WRITING NARRATIVE TEXT (A Experimental Study Of The Second Grade in MTs N Cilegon). S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text
THE EFFECTIVENESS OF PICTURE SERIES IN IMPROVING STUDENTS’ ABILITY IN WRITING NARRATIVE TEXT.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (16MB)

Abstract

Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui ada tidaknya efektivitas gambar seri meningkatkan siswa menulis teks naratif untuk siswa kelas dua MTs Negeri Cilegon. Dalam penelitian ini, peneliti menggunakan pendekatan kuantitatif dengan pendekatan kuasi kelompok eksperimen. Populasi dalam penelitian ini adalah siswa kelas II MTs Negeri Cilegon. Sampel dipilih dengan menggunakan teknik cluster sampling. Peneliti memilih dua kelas dengan menggunakan undian yaitu 8E sebagai kelompok eksperimen. Kelas ini terdiri dari 39 siswa. Peneliti menggunakan Gambar Seri sebagai media pengajaran. Kelompok kedua adalah 8D sebagai kelompok kontrol. Ini kelas terdiri dari 40 siswa. Peneliti menggunakan teks cerita sebagai teknik pengajaran. Selanjutnya dilakukan tes menulis untuk mendapatkan data. tes awal dilakukan sebelum perlakuan, dan posttest dilakukan setelah kelompok eksperimen menerima perlakuan dalam proses menulis. Peneliti juga menggunakan SPSS v.20 for windows untuk mengetahui distribusi normalitas dan homogenitas perbedaan. Setelah data terkumpul, peneliti menganalisisnya dengan menggunakan uji-t berpasangan di SPSS v.20 untuk windows. Hasil dari penelitian ini adalah keefektifan Picture Strategi seri pada kelompok eksperimen signifikan. Bisa dilihat dari hasilnya dari output SPSS v.20 for windows, peneliti mendapatkan hasil dari uji signifikansi atau thitung sebesar -16,31, sedangkan taraf signifikansi 0,05 dan df=38 adalah ±2.024. Hasil thitung atau ttest lebih besar dari ttabel atau ±16,31>±2,024, oleh karena itu, Ha diterima dan Ho ditolak. Jadi, dapat disimpulkan bahwa ada pengaruh yang signifikan efektivitas penggunaan gambar seri dalam meningkatkan kemampuan siswa dalam menulis narasi teks di kelas dua di MTs N Cilegon.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorSamanhudi, Udi1983012320006041001
Thesis advisorPrabowo, Jumbuh197304102008121001
Additional Information: The aim of this research was to find out whethere there is any effectiveness of picture series improve student writing narrative text for second grade students of MTs Negeri Cilegon. In this research, the researcher used quantitative approach with quasi experimental group. The population of this research was the second grade student of MTs Negeri Cilegon. The sample was chosen by using cluster sampling technique. The researcher was chosen two classes by using lottery those were 8E as the the experimental group. This class consists of 39 students. The reseacher using Picture Series as media of the teaching. The second group was 8D as the control group. This class consists of 40 student. The researcher used story text as technique of the teaching. Furthermore, writing test was administered to obtain the data. The pretest was conducted before the treatment, and the posttest was accomplished after the experimental group received the treatment in writing process. The researcher also uses the SPSS v.20 for windows to find out normality distribution and homogeneity varience. After collecting the data, the researcher analyzed them by using paired t-test in SPSS v.20 for windows. The result of this research was the effectiveness of Picture Series strategy on experimental group was significant. It can be seen from the result of the output of SPSS v.20 for windows, the researcher got the result from significance test or tcount is -16,31, while the significant level is 0.05 and df=38 was ±2,024. The result of tcount or ttest was higher than ttable or ±16,31>±2,024, therefore, Ha is accepted and Ho is Rejected. So, it can be concluded that there is a significant effectiveness of using Picture series in improving students’ ability in writing narrative text at of the second grade in MTs N Cilegon.
Uncontrolled Keywords: Kata kunci: Pengajaran menulis teks naratif, media gambar seri
Subjects: P Language and Literature > PE English
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 88203-Jurusan Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 22 Apr 2022 22:15
Last Modified: 09 Sep 2022 08:19
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/13589

Actions (login required)

View Item View Item