Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

EVALUASI KINERJA PELAYANANDAN JUMLAH ARMADAANGKUTAN KOTA DALAM PROVINSI

PRATAMA, SEPTIAN ADI (2016) EVALUASI KINERJA PELAYANANDAN JUMLAH ARMADAANGKUTAN KOTA DALAM PROVINSI. S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text
EVALUASI KINERJA PELAYANAN DAN JUMLAH ARMADA.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (18MB)

Abstract

In support of the development process of regency/city in Banten Province Serang-Pandeglang in particular, the necessary public transport system that can serve the needs of community mobilization. However, in this case the researchers suspect less than optimal care and the number of fleets in urban transportation route Serang, Pandeglang. This can be seen by stacking and passengers at least at certain times and the number of urban transport vehicles from time to time continue to increase, without any restrictions on the number of operating fleet, causing the fleet is not balanced with the need. Therefore, it is necessary to do Performance Evaluation and Total Fleet Transport Services City In Provincial Route with case studies Kota Serang, Pandeglang (Cipocok Terminal - Terminal Badak). The data collection begins with a survey of the population of the city transport to determine the number of samples to be studied. The number of samples is determined using simple random sampling method, as well as in determining the amount of the fleet. Then do the collection of data on urban transportation performance indicators which can be analyzed by the standard of public transport services of the Directorate General of Land Transportation in 2002. Based on the results of a study of the Municipal Transport Service Performance Case Study In a province with the Municipal Transport Route Serang, Pandeglang (Cipocok Terminal - Terminal Badak) acquired a total weight of 23 criteria GOOD. For the evaluation of fleet size, there are differences in the needs of the fleet of urban transportation at any hour of the morning rush (46 units), lunch (32 units) and afternoon (42 units) and the amount of public transportation are set by the Department of Transportation to serve passengers on the route Terminal Cipocok - Terminal Badak has been in excess of 78.7%. Given this reality, the addition of the trajectory trajectory license Cipocok Terminal - Terminal Badak no longer needed.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorBudiman, Arief197105272005011001
Thesis advisorIntari, Dwi Esti198601242014042001
Additional Information: Dalam mendukung proses pembangunan wilayah Kabupaten/Kota di Provinsi Banten khususnya Kota Serang-Pandeglang, diperlukan sistem angkutan umum yang dapat melayani kebutuhan mobilisasi masyarakatnya. Namun, dalam hal ini peneliti menduga kurang optimalnya pelayanan dan jumlah armada pada trayek angkutan kota Serang– Pandeglang. Hal ini terlihat dengan menumpuk dan sedikitnya penumpang pada waktuwaktu tertentu serta jumlah kendaraan angkutan perkotaan dari waktu ke waktu terus bertambah, tanpa adanya pembatasan jumlah armada yang beroperasi sehingga menyebabkan jumlah armada tidak seimbang dengan kebutuhan. Oleh karena itu, perlu dilakukannya Evaluasi Kinerja Pelayanan dan Jumlah Armada Angkutan Kota Dalam Provinsi dengan studi kasus Trayek Kota Serang-Pandeglang (Terminal Cipocok – Terminal Badak). Pengumpulan data diawali dengan melakukan survei populasi angkutan kota untuk menentukan jumlah sampel yang akan diteliti. Jumlah sampel ditentukan dengan menggunakan metode simple random sampling, begitu juga dalam penentuan jumlah armada. Kemudian dilakukan pengumpulan data mengenai indikator kinerja angkutan kota sehingga dapat dianalisis berdasarkan standar pelayanan angkutan umum dari Dirjen Perhubungan Darat tahun 2002. Berdasarkan hasil penelitian terhadap Kinerja Pelayanan dan Jumlah Armada Angkutan Kota Dalam Provinsi dengan Studi Kasus Trayek Angkutan Kota SerangPandeglang (Terminal Cipocok - Terminal Badak) diperoleh total bobot 23 dengan kriteria BAIK. Untuk hasil evaluasi jumlah armada, terdapat perbedaan kebutuhan jumlah armada angkutan kota pada setiap jam sibuk pagi (46 unit), siang (32 unit) dan sore hari (42 unit) dan jumlah angkutan kota yang ditetapkan oleh Dinas Perhubungan untuk melayani penumpang pada trayek Terminal Cipocok – Terminal Badak telah kelebihan sebesar 78,7%. Melihat kenyataan tersebut maka penambahan ijin trayek dalam trayek Terminal Cipocok – Terminal Badak tidak dibutuhkan lagi.
Uncontrolled Keywords: Evaluation of Total Fleet , City Transport Service Performance , Route Cipocok Terminal - Terminal Badak.
Subjects: T Technology > TA Engineering (General). Civil engineering (General)
Divisions: 03-Fakultas Teknik
03-Fakultas Teknik > 22201-Jurusan Teknik Sipil
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 20 Apr 2022 11:44
Last Modified: 20 Apr 2022 11:44
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/13584

Actions (login required)

View Item View Item