Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

ANALISIS KARAKTERISTIK DAN BIAYA KECELAKAAN LALU LINTAS DI KOTA SERANG

PERMANA, DALTON YUDHA (2016) ANALISIS KARAKTERISTIK DAN BIAYA KECELAKAAN LALU LINTAS DI KOTA SERANG. S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text
ANALISIS KARAKTERISTIK DAN BIAYA KECELAKAAN.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (23MB)

Abstract

Expansion of the area as most urban areas are in desperate need of mobility and access to the fast-paced, causing heavy traffic and many traffic accidents occur. According to the Agency for Healthcare Research and development (Research and Development) Ministry of Health of Indonesia on 30 April, 2013, deaths due to accidents occupy the top three contributors to the number of deaths is not contagious in adults, as well as premature death. From this study to determine the characteristics and cost of the accident in the city of Serang Method Using The Gross Output (Human Capital), 2003 and knew Black Spot or the accident-prone method AEK and UCL. From the analysis it can be concluded that there are four streets in the town of Serang accident-prone that Jln. Sudirman, Jl Abdul Hadi, Jln. TB Kelvin, and Jln. Abdul Latif. characteristics of the accident that occurred in the City attack in general is 92% of men aged 20-29 years to 33%, not 74% Having a driver's license, at a time when the dark time of occurrence of 5:59 pm 18:00 pm-57%, 68% self-employed professions, with the type of accident hit and run 21%, based on the human factor is less concentration of 41%, and based on the vehicle is a motor of 81%. For economic losses using Method The Gross Output (Human Capital) in four road accidents are prone Jln. General Sudirman Rp. 3,285,716,096.07, Jln Sudirman Rp. 2,059,373,725.22, Jln Abdul Hadi Rp. 2,219,240,214.97, Jln. Abdul Latif Rp. 1,209,718,047.70.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorPradana, Fakhruriza198107232006041002
Thesis advisorBethary, Rindu Twidi1982120620100122001
Additional Information: Sebagai daerah Pemekaran yang sebagian besar daerah perkotaan yang sangat membutuhkan mobilitas dan akses yang serba cepat sehingga menyebabkan lalu lintas padat dan kecelakaan lalu lintas banyak terjadi. Menurut Badan Penelitian dan pengembangan Kesehatan (BALITBANG) Kemenkes RI pada tanggal 30 april 2013, kematian akibat kecelakaan menempati tiga besar penyumbang jumlah kematian tidak menular pada orang dewasa, serta kematian prematur. Dari penelitian ini untuk mengetahui karakteristik serta biaya kecelakaan di Kota Serang Menggunakan Metode The Gross Output(Human Capital) Tahun 2003 dan mengetahui Black Spot atau rawan kecelakaan menggunakan metode AEK dan UCL. Dari hasil analisis dapat disimpulkan ada 4 jalan di kota Serang yang rawan kecelakaan yaitu Jln. Jendral Sudirman, Jln Abdul Hadi, Jln. TB Suwandi, dan Jln. Abdul Latif. karakteristik kecelakaan yang terjadi di Kota serang pada umumnya adalah laki-laki 92% berusia 20-29 tahun 33%, tidak Mempunyai SIM 74%, waktu kejadian diwaktu gelap dari 18.00 WIB-05.59 WIB 57%, berprofesi wiraswasta 68%, dengan tipe kecelakaan tabrak lari 21%, berdasarkan Faktor manusia adalah kurang konsentrasi 41%, dan berdasarkan kendaraan adalah motor sebesar 81%. Untuk kerugian ekonomi menggunakan Metode The Gross Output (Human Capital) di 4 Jalan rawan kecelakaan adalah Jln. Jendral Sudirman Rp. 3,285,716,096.07, Jln Jendral Sudirman Rp. 2,059,373,725.22, Jln Abdul Hadi Rp. 2,219,240,214.97, Jln. Abdul Latif Rp. 1,209,718,047.70.
Uncontrolled Keywords: Kota Serang, Black Spot, The Gross Output(Human Capiital), UCL, EAN
Subjects: T Technology > TA Engineering (General). Civil engineering (General)
Divisions: 03-Fakultas Teknik
03-Fakultas Teknik > 22201-Jurusan Teknik Sipil
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 20 Apr 2022 05:52
Last Modified: 20 Apr 2022 05:52
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/13501

Actions (login required)

View Item View Item