Hirawan, Zaenal and Nugroho, Hadi (2018) STRATEGI PENGEMBANGAN UMKM DI KABUPATEN SUBANG. Jurnal Administrasi Publik Volume 9, Nomor 1, Juni 2018, 9 (1). pp. 1-120. ISSN ISSN 2087 – 8923. e-ISSN 2549-9319
|
Text (Jurnal Administrasi Publik UNTIRTA Volume 9, Nomor 1, Juni 20)
02.pdf - Published Version Download (181kB) | Preview |
Abstract
Penelitian ini didasarkan UMKM di Kabupaten Subang yang umumnya kesulitan dalam mendapatkan bantuan financial. Faktor internal dan faktor eksternal yang menyebabkan tingkat kesulitasn UMKM untuk mendapatkan akses tersebut. Penelitian ini bertujuan untuk strategi pengembangan UMKM melalui permodalan usaha. Dalam penelitian ini peneliti menggunakan jenis penelitian deskriptif kualitatif. Dengan pertimbangan bahwa penelitian diharapkan dapat menggali lebih dalam tentang strategi pengembangan UMKM melalui permodalan usaha. Hasil penelitian menunjukan bahwa Bank Indonesia meluncurkan suatu kebijakan dalam rangka menunjang proses usaha UMKM dengan mengoptimalkan peran Konsultan Keuangan, pengaturan dalam system bagi hasil serta pelibatan lembaga keuangan dalam meningkatkan perekonomian melalui UMKM. Kata Kunci: strategi pengembangan usaha, UMKM
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | This research is based on Micro, Small dan Middle Business (UMKM) in Subang District which generally have difficulty in obtaining financial assistance. Internal factors and external factors that cause the level of difficulty of the UMKM to get that access. This study aims to develop UMKM strategies through business capital. In this study researchers used a type of qualitative descriptive research. With the consideration that research is expected to be able to dig deeper into the strategy of developing UMKM through business capital. The results of the study show that Bank Indonesia launched a policy in order to support the business process of UMKM by optimizing the role of Financial Consultants, regulating the revenue sharing system and involving financial institutions in improving the economy through UMKM. Keywords: business development strategies, UMKM |
Subjects: | H Social Sciences > H Social Sciences (General) |
Divisions: | 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 63201-Program Studi Administrasi Publik |
Depositing User: | Admin Eprints Untirta |
Date Deposited: | 07 May 2019 02:35 |
Last Modified: | 08 May 2019 03:18 |
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/1340 |
Actions (login required)
View Item |