Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENGARUH EFEKTIFITAS WEBSITE TRAVELOKA TERHADAP KEPUASAN KEBUTUHAN INFORMASI HARGA PROMOSI TIKET PESAWAT (Studi pada Mahasiswa FISIP Untirta)

Widiyaningsih, Anita (2015) PENGARUH EFEKTIFITAS WEBSITE TRAVELOKA TERHADAP KEPUASAN KEBUTUHAN INFORMASI HARGA PROMOSI TIKET PESAWAT (Studi pada Mahasiswa FISIP Untirta). S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text
PENGARUH EFEKTIFITAS WEBSITE TRAVELOKA.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only until 2015.

Download (5MB)

Abstract

Traveloka is a flight ticket reservation company which the users do a reservation by using traveloka.com site. Traveloka uses a marketing concept based an online and websited as a tool of communicating the company's products to the public. As better as the effectiveness of traveloka website itself is expected to increase the satisfaction of customer needs about promotional pricing information on flight tickets. The effectiveness of the communication process acieve the planned objectives to satisfy other. This research purpose to measuring how about influence of effectiveness website Traveloka toward the satisfaction offlight tickets promotional price. Individual defferencess theory to use describe the satisfaction of needs information as the defference between individual as a mass media when they are exposed to specific effects. This research is an explanatory one with quantitative approach by using survey methods with 91 respondent as collage student FISIP Untirta. The result of Traveloka website effectiveness by 74.85% in high categorize and satisfaction information needs of 75.91% high categorized. correlation analyze, effectiveness website Traveloka and the satisfaction of needs information price promotion flight ticket are has strong and positive correlation is found 0,534. After conducting simple regression test, there is found a regression Y= 13.881 + 0,475X. then found te coefficients determination about 28,51% the satisfaction of needs information price promotion flight ticket positively influenced by effectiveness website Traveloka, while about 71,39% by another factors out of research. This research conclude that effectiveness website Traveloka as a good, until this case give a positive effect to the satisfaction of needs promotional pricing information on flight tickets.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorWinangsih, Rahmi196810192005012001
Thesis advisorIman, Teguh197810152005011001
Additional Information: Traveloka adalah sebuah perusahaan reservasi tiket pesawat dimana pengguna dapat melakukan pemesanan pada situs Traveloka.com.Traveloka menggunakan konsep pemasaran berbasis online melalui website sebagai sarana mengkomunikasikan produk-produk perusahaan kepada publiknya. Semakin baik efektivitas website Traveloka tersebut diharapkan mampu menambah kepuasan kebutuhan konsumenakan informasi harga promosi tiket pesawat. Efektifitas ini merupakan komunikasi yang prosesnya mencapai tujuan yang direncanakan untuk memuaskan pihak lain.Maka, tujuan penelitian ini adalah untuk mengukur seberapa besar efektifitas website Traveloka terhadap kepuasan kebutuhan informasi harga tiket promosi pesawat.Individual Differences Theory digunakan untuk menggambarkan kepuasan kebutuhan informasi sebagai sebuah perbedaan- perbedaan di antara individu-individu sebagai sasaran media massa ketika mereka diterpa media massa sehingga menimbulkan efek tertentu. Jenis penelitian bersifat eksplanatif dengan pendekatan kuantitatif.Metode yang digunakan adalah survey, dimana peneliti menyebarkan kuesioner pada 91 responden mahasiswa FISIP Untirta. Dari perhitungan Efektifitas website Travelokasebesar 74,85% di kategorikan tinggi dan kepuasan kebutuhan informasi sebesar 75,91% di kategorikan tinggi. Analisis korelasi, antara variabel efektifitas website dengan variabel kepuasan kebutuhan informasi memiliki hubungan yang cukup kuat dan positif sebesar 0,534. Setelah dilakukan uji regresi linier sederhana dihasilkan persamaan Y = Y =13.881 + 0,475 Xdengan hasil koefisien determinasi sebesar 28,51% yang menandakan bahwa kepuasan kebutuhan informasi harga promosi tiket pesawat yang positif dipengaruhi oleh efektivitas website traveloka sementara sisanya sebesar 71,39% dipengaruhi oleh faktor lain. Penelitian ini menyimpulkan bahwa efektivitas website traveloka yang baik, memberikan dampak yang positif pada kepuasan kebutuhan informasi harga promosi tiket pesawat.
Uncontrolled Keywords: Kata Kunci : Efektifitas Website. Kepuasan Kebutuhan Informasi. Traveloka Keyword : effectiveness website, satisfaction of needs promotional pricing information on flight tickets, Traveloka
Subjects: H Social Sciences > H Social Sciences (General)
Communication > Communication (General)
Divisions: 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik
06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 70201-Program Studi Ilmu Komunikasi
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 18 Apr 2022 12:47
Last Modified: 18 Apr 2022 12:47
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/13179

Actions (login required)

View Item View Item