Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

THE INFLUENCE OF USING TRACE EFFECTS GAME TOWARD STUDENTS’ LISTENING SKILL AT TENTH GRADE OF SMA AL-MUBAROK

PANGESTU, ASTA (2015) THE INFLUENCE OF USING TRACE EFFECTS GAME TOWARD STUDENTS’ LISTENING SKILL AT TENTH GRADE OF SMA AL-MUBAROK. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text
THE INFLUENCE OF USING TRACE EFFECTS GAME TOWARD STUDENTS' LISTENING SKILL AT TENTH GRADE OF SMA2.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (4MB)

Abstract

Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui pengaruh penggunaan game Trace Effects terhadap keterampilan menyimak siswa kelas X SMA AL-Mubarok. Dalam penelitian ini peneliti menggunakan metode kuantitatif, berfokus pada desain True Experimental. Peneliti menggunakan dua kelas, keduanya kelas perlakuan, dan kelas kontrol. Populasi dalam penelitian ini adalah seluruh siswa kelas XI kelas SMA AL-Mubarok tahun ajaran 2014/2015. Sampelnya adalah X1 sebagai kelas kontrol dan X2 sebagai kelas eksperimen, sampel dipilih dengan menggunakan simple random sampling. Dalam percobaan kelas, peneliti mengajar dengan menggunakan Trace Effects Game, dan untuk kelas kontrol diajarkan tanpa menggunakan Game efek Jejak. Instrumen penelitian ini adalah tes: pre-test dan post-test. Hasil penelitian menunjukkan bahwa nilai rata-rata pre-test siswa pada kelompok eksperimen adalah 65,4 dan untuk rata-rata skor siswa kelompok kontrol adalah 58,2 dan setelah dilakukan perlakuan dan hasilnya menunjukkan bahwa nilai rata-rata post-test siswa pada kelompok eksperimen adalah 87,3 dan untuk nilai rata-rata siswa pada kelompok kontrol adalah 67,5, dan hasil uji hipotesis (uji t) digunakan untuk mengetahui pengaruh penggunaan Trace Effects Game terhadap keterampilan mendengarkan siswa. Berdasarkan perhitungan, menunjukkan bahwa hasil thitung lebih tinggi dari ttabel. Dapat disimpulkan bahwa Thitung > Ttabel = 9,464 >2.02. Artinya ada pengaruh penggunaan Trace Effects Game terhadap keterampilan menyimak siswa. Oleh karena itu, Hipotesis alternatif (H0) ditolak dan (Ha) diterima. Selanjutnya peneliti menyimpulkan bahwa ada pengaruh penggunaan Trace Effects Game terhadap keterampilan menyimak siswa kelas X SMA AL- Mubarok.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorNurlely, Ledi197512292002122002
Thesis advisorRima, Rosmania198611102008122004
Additional Information: The objective of the research is to find out the influence of using Trace Effects game toward students’ listening skill at tenth grade of SMA AL-Mubarok. In this research the researcher used quantitative method, focused on True Experimental design. The researcher used two classes, both class treatment class, and control class. Populations of this research are all of students at the tenth grade of SMA AL-Mubarok in academic year 2014/2015. The samples are X1 as control class and X2 as experimental class, the samples chosen by using simple random sampling. In experimental class, the researcher taught by using Trace Effects Game, and for the control class taught without using Trace effects Game. The instrument of this research was test: pre-test and post-test. The result show that pre-test mean score of students’ in experimental group was 65.4 and for mean score of students’ in control group was 58.2 and after doing the treatment and the result show that post-test mean score of students’ in experimental group was 87.3 and for mean score of students’ in control group was 67.5, and the result of hypothesis test (ttest) used to know the influence of using Trace Effects Game toward students listening skill. Based on the calculation, showed that the result of Tcount higher than Ttable. It can be concluded that Tcount > Ttable = 9.464 >2.02.It means there is an influence of using Trace Effects Game toward students’ listening skill. Therefore, the alternative Hypothesis (H0) was rejected and (Ha) was accepted. Furthermore, the researcher concluded that there is an influence of using Trace Effects Game toward students’ listening skill at tenth grade of SMA AL- Mubarok.
Uncontrolled Keywords: Kata kunci: Keterampilan Mendengarkan, Trace Effects, Game
Subjects: P Language and Literature > PE English
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 88203-Jurusan Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 21 Apr 2022 22:04
Last Modified: 30 Aug 2022 09:34
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/13126

Actions (login required)

View Item View Item