Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

THE INFLUENCE OF USING THINK-PAIR-SHARE TECHNIQUE ON THE STUDENTS READING COMPREHENSION AT EIGHTH GRADE OF MTS DAARUSSALAM TANGERANG

i Agustia Sari, Evi Aryat (2015) THE INFLUENCE OF USING THINK-PAIR-SHARE TECHNIQUE ON THE STUDENTS READING COMPREHENSION AT EIGHTH GRADE OF MTS DAARUSSALAM TANGERANG. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text
THE INFLUENCE OF USING THINK-PAIR-SHARETECHNIQUE ONTHE STUDENTS READING COMPREHENSION AT EIGHTH 2.PDF - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (5MB)

Abstract

Bahasa Inggris sebagai bahasa asing telah dipelajari oleh siswa di semua tingkatan. Ada empat keterampilan berbahasa Inggris yang harus dipelajari. Salah satunya adalah membaca. Penelitian ini berfokus pada pengaruh teknik think-pair-share terhadap pemahaman membaca siswa dalam teks deskriptif kelas VIII MTs Daarussalam Tangerang. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui pengaruh penggunaan teknik Think Pair-Share terhadap pemahaman bacaan dalam teks deskriptif. Soal ini penelitian adalah tentang teknik mengajar. Karena perkembangan pengajaran bahasa Inggris Saat ini, ada banyak teknik yang dapat diadaptasi oleh guru di dalam kelas. Penelitian ini berfokus pada pengaruh teknik think-pair-share pada siswa pemahaman membaca dalam teks deskriptif. Tujuan penelitian adalah untuk mengetahui proses pembelajaran untuk mengetahui pengaruh teknik think-pair-share terhadap pemahaman membaca siswa kelas VIII MTs Daarussalam Tangerang. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif dengan rancangan eksperimen sejati sebagai metode penelitian. Populasi dalam penelitian ini adalah seluruh siswa kelas VIII di MTs Daarussalam Tangerang, dan sampel yang digunakan dalam penelitian ini adalah siswa kelas VIII A sebagai kelompok eksperimen dan siswa kelas VIII B sebagai kelompok kontrol. Itu kelas dipilih secara cluster random sampling dari ketiga kelas tersebut. Dengan menggunakan metode ini, peneliti melakukan eksperimen untuk mengetahui pengaruh yang signifikan pada kelompok eksperimen setelah perlakuan. Alat yang digunakan oleh peneliti adalah tes membaca. Setelah mengumpulkan data, peneliti menganalisisnya dengan menggunakan uji-t. Hasil penelitian ini menunjukkan signifikan pengaruh teknik think-pair-share terhadap pemahaman membaca siswa di teks deskriptif pada kelompok eksperimen signifikan. Bisa dilihat dari hasilnya dari uji-t. Peneliti mendapatkan hasil dari uji signifikansi atau thitung sebesar 4,685, sedangkan, ttabelnya adalah 0,05 (2,00). Hal ini menunjukkan bahwa thitung lebih besar dari ttabel (4,685 > 2,00). Oleh karena itu, hipotesis nol ditolak dan hipotesis alternatif diterima. Jadi, bisa jadi menyimpulkan bahwa ada pengaruh yang signifikan dari penggunaan teknik think-pair-share pada pemahaman membaca siswa dalam teks deskriptif di kelas delapan MTs Daarussalam Tangerang

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorLely, Ledy Nur197512292002122002
Thesis advisorRima, Rosmania198611102008122004
Additional Information: English as a foreign language has been learned by the students in all levels. There are four skills in English language that should be learned. One of them is reading. The research focuses on the influence of think-pair-share technique toward students reading comprehension in descriptive text at eighth grade of MTs Daarussalam Tangerang. The objective of this research is to find out the influence of using Think�Pair-Share technique on reading comprehension in descriptive text. The issue of this research was about teaching technique. Due to the development of teaching English today, there are many techniques that can be adapted by the teacher in the classroom. This research focuses on the influence of think-pair-share technique on students reading comprehension in descriptive text. The objective of the research is to know the process of teaching to know the influence of think-pair-share technique toward students’ reading comprehension at eighth grade of MTs Daarussalam Tangerang. This research used quantitative approach with true experimental design as a method of the research. The population of this research was all of the students of eighth grade at MTs Daarussalam Tangerang, and the sample that was used in this research was the students of VIII A as experimental group and VIII B as the control group. The classes were chosen by cluster random sampling from the three classes. By using this method, the researcher conducted the experimental in order to find out the significant influence in experimental group after treatment. The instrument that used by the researcher were reading tests. After collecting the data, the researcher analyzed them by using t-test. The result of this research shows the significant influence of think-pair-share technique toward students reading comprehension in descriptive text on experimental group was significant. It can be seen from the result of t-test. The researcher got the result from significance test or tcount is 4.685, while, the ttable is 0.05 (2.00). It shown that tcount is higher than ttable (4.685 > 2.00).Therefore, the null hypothesis is refused and the alternative hypothesis is received. So, it can be concluded that there is a significant influence of using think-pair-share technique on students reading comprehension in descriptive text at eighth grade of MTs Daarussalam Tangerang.
Uncontrolled Keywords: Kata kunci: Think-pair-share, Pemahaman Membaca, Teks Deskriptif.
Subjects: P Language and Literature > PE English
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 88203-Jurusan Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 21 Apr 2022 22:04
Last Modified: 12 Sep 2022 14:17
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/13121

Actions (login required)

View Item View Item