Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

THE INFLUENCE OF USING SNAKES AND LADDERS GAME TOWARD STUDENTS’ WRITING ABILITY IN PAST TENSE AT 8 th GRADE OF SMPN 8 KOTA SERANG

Nandhita, Devitania (2015) THE INFLUENCE OF USING SNAKES AND LADDERS GAME TOWARD STUDENTS’ WRITING ABILITY IN PAST TENSE AT 8 th GRADE OF SMPN 8 KOTA SERANG. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text
THE INFLUENCE OF USING SNAKES AND LADDERS GAME TOWARD STUDENTS’ WRITING ABILITY IN PAST TENSE AT 8th GRADE OF SMPN 8 K~1.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (11MB)

Abstract

Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui pengaruh penggunaan ular dan permainan tangga terhadap kemampuan menulis siswa dalam bentuk lampau di kelas delapan SMPN 8 Kota Serang. Peneliti menggunakan penelitian kuantitatif dengan menerapkan kuasi desain eksperimen sebagai metode penelitian. Ada dua kelompok yang digunakan dalam hal ini riset. Kelompok eksperimen dan kontrol. Sampel penelitian ini adalah mahasiswa SMPN 8 Kota Serang, masing-masing kelompok dipilih 30 siswa. Penelitian menemukan bahwa ada pengaruh yang signifikan terhadap kemampuan menulis siswa dalam bentuk lampau, ditunjukkan dengan nilai t-test lebih tinggi dari nilai t-tabel pada tingkat signifikan dari 0,05. Hal ini dibuktikan dengan hasil rata-rata pre-test siswa kelas eksperimen 56,96 dan kelas kontrol 61,70. Sedangkan setelah peneliti memberikan beberapa perlakuan rata-rata post-test siswa dalam eksperimen kelas yang diajar dengan menggunakan permainan ular tangga meningkat menjadi 72,36. Ini hasil tersebut lebih tinggi dari rerata post-test siswa kelas kontrol yaitu 69,70 yang diajarkan tanpa menggunakan permainan ular tangga. Artinya hipotesis diterima. Berdasarkan hasil tersebut, permainan ular tangga efektif dan memberikan pengaruh terhadap kemampuan menulis siswa dalam bentuk lampau pada siswa kelas delapan di SMPN 8 Kota Serang. Akhirnya, peneliti menyarankan kepada para guru bahwa mereka sebaiknya menggunakan permainan ular tangga sebagai salah satu media dalam pembelajaran menulis khususnya dalam bentuk lampau.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorGailea, Nurhaeda195907221986032001
Thesis advisorSamanhudi, Udi198301232006041001
Additional Information: The objective of this research is to find out influence of using snakes and ladders game toward students’ writing ability in past tense at eighth grade of SMPN 8 Kota Serang. The researcher used quantitative research implementing the quasi experimental design as research method. There were two groups used in this research. The experimental and control group. Sample of this research is students of SMPN 8 Kota Serang, 30 students selected for each group. The research found that there is significant influence toward students’ writing ability in past tense, indicated by the value of t-test higher than the value of t-table at the level of significant of α 0.05. This proven by the result the mean of the pre-test of students in experimental class is 56.96 and in control is 61.70. While after the researcher gave several treatment the mean of post-test of students in experimental class which taught by using snakes and ladders game improved to 72.36. This result is higher than the mean of the post-test of students at control class is 69.70 which taught by non using snakes and ladders game. It means that the hypothesis was accepted. Based on the result, snakes and ladders game are effective and gave influence to students’ writing ability in past tense at eighth grade students in SMPN 8 Kota Serang. Finally, the researcher suggests to the teachers that they should use snakes and ladders game as one of media in teaching writing especially in past tense.
Uncontrolled Keywords: Kata kunci: Ular Tangga, Kemampuan Menulis, Permainan
Subjects: P Language and Literature > PE English
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 88203-Jurusan Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 21 Apr 2022 22:04
Last Modified: 30 Aug 2022 09:17
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/13120

Actions (login required)

View Item View Item