Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

THE INFLUENCE OF USING JIGSAW TECHNIQUE TOWARDS STUDENTS’ READING NARRATIVE TEXT AT SMP NEGERI 1 BOJONEGARA

FAJAR HERMAWAN, ANDRI (2015) THE INFLUENCE OF USING JIGSAW TECHNIQUE TOWARDS STUDENTS’ READING NARRATIVE TEXT AT SMP NEGERI 1 BOJONEGARA. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text
THE INFLUENCE OF USING JIGSAW TECHNIQUE TOWARDS STUDENTS’ READING NARRATIVE TEXT AT SMP NEGERI.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (2MB)

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui perbedaan pemahaman siswa antara kelas yang telah memberikan teknik jigsaw dan kelas lainnya yang belum memberikan teknik jigsaw teknik jigsaw pada siswa kelas VIII SMP Negeri 1 Bojonegara. Penulis memilih ini judul karena membaca masih menjadi masalah bagi sebagian besar siswa. Masalah seperti mereka mengalami kesulitan dalam mengucapkan kata-kata bahasa Inggris dan mengalami kesulitan dalam membaca teks bahasa Inggris metode penelitian, penulis menggunakan penelitian eksperimen. Penelitian ini menggunakan random sampling. Penelitian ini dilaksanakan pada tahun ajaran 2014/2015 dari tanggal 22 November sampai 8 Desember 2014 dan melibatkan dua kelas sebagai sampel. Instrumen yang penulis yang digunakan adalah angket dan tes. Penulis melakukan pre-test dan post-test. Data dikumpulkan dari hasil perhitungan statistik, penulis menyimpulkan teknik jigsaw dapat mempengaruhi siswa dalam membaca teks naratif. Hal ini terlihat dari angket dan hasil tes. Persentase hasil pada kelas eksperimen lebih tinggi dari pada kelas kontrol. diperoleh bahwa skor 4,91 derajat kebebasan adalah nilai 68 yang disebutkan dalam tabel sekitar 2,00 (sebagai derajat signifikan). Akhirnya, dapat disimpulkan bahwa penggunaan teknik jigsaw dalam pengajaran membaca dapat mempengaruhi siswa dalam membaca teks naratif. Menggunakan teknik jigsaw dalam pembelajaran membaca sudah tepat untuk membuat siswa aktif dan tertarik dalam kegiatan belajar.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorAmirrachman, Alpha197011282005011004
Thesis advisorHandayani, Ika197606262005012002
Additional Information: The objective of the research was to find out the difference of students‟ comprehension between the class which has given jigsaw technique and the other one which has not in jigsaw technique at eight grade students of SMP Negeri 1 Bojonegara.The writer choose this title because reading was still the problem for most of students. The problems such as they got difficult in pronouncing the English words and got difficulties in reading English text.The research method, the writer used experiment research. The research used random sampling. This research was conducted in academic year 2014/2015 from November22th until December 8th 2014and involved two classes as a sample. The instruments which the writer used was questionnaire and test.The writer conducted pre-test and post-test. The data collected from result of the statistical calculation, the writer conclude jigsaw technique can influence in students reading narrative text. It showed from the questionnaire and test result. The precentage result in experiment class was higher than control class. itwas obtained that the score of 4,91 degree of freedom was the value of 68 in mentioned in the table about 2.00 (as degree of significant).Finally, it can be concluded that the using of jigsaw technique in teaching readingcan influence of students‟ readingnarrative text. Using jigsaw technique in teaching reading was appropriate to make students active and interest in learning activity.
Uncontrolled Keywords: Kata kunci: Mengajar membaca, teks naratif, teknik Jigsaw
Subjects: P Language and Literature > PE English
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 88203-Jurusan Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 21 Apr 2022 21:00
Last Modified: 29 Aug 2022 14:14
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/13113

Actions (login required)

View Item View Item