Hardianti, Siti (2015) THE INFLUENCE OF USING GUESSING GAME TOWARD STUDENTS’ SPEAKING SKILL AT THE SECOND YEAR OF MTs AL-MUBAROK, KOTA SERANG. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
Text
THE INFLUENCE OF USING GUESSING GAME TOWARD STUDENTS SPEAKING SKILL.pdf - Published Version Restricted to Registered users only Download (3MB) |
Abstract
Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui pengaruh penggunaan tebak-tebakan permainan terhadap keterampilan berbicara siswa di tahun kedua MTs Al-Mubarok Kota Serang. Peneliti menggunakan penelitian kuantitatif dan menerapkan desain eksperimen semu. Ada dua kelompok yang digunakan dalam penelitian ini: eksperimental kelompok dan kelompok kontrol. Populasi dalam penelitian ini adalah siswa MTs Al Mubarok Serang, dan sampel penelitian ini adalah siswa kelas VIII A sebagai kelompok eksperimen dan VIII B sebagai kelompok kontrol yang terdiri dari 30 siswa. Penelitian ini menunjukkan bahwa ada pengaruh yang signifikan dari menebak permainan terhadap keterampilan berbicara siswa. Hal ini ditunjukkan dengan nilai uji-t yang lebih tinggi dari nilai t-tabel (7,89 > 0,67867) pada tingkat signifikansi = 0,05 dan derajat kebebasan 59. Artinya hipotesis nol (Ho) adalah ditolak dan hipotesis alternatif (Ha) diterima. Dari temuan tersebut, dapat disimpulkan bahwa penggunaan permainan tebak-tebakan dapat mempengaruhi kemampuan berbicara siswa keterampilan pada tahun kedua MTs Al-Mubarok, Kota serang. Buka di Google Terjemahan • Masukan
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | The objective of this research is to find out the influence of using guessing game toward students’ speaking skill at the second year of MTs Al-Mubarok Kota Serang. The researcher used quantitative research and implemented the quasi�experimental design. There were two groups used in this research: experimental group and control group. The population of this research was students of MTs Al�Mubarok Serang, and the sample of this research was the students of VIII A as the experimental group and VIII B as the control group which is consisted of 30 students. This research showed that there is a significant influence of guessing game toward students’ speaking skill. It is indicated by the value of t-test which was higher than the value of t-table (7.89 > 0.67867) at the level of significant of = 0.05 and the degree of freedom of 59. It means that the null hypothesis (Ho) is rejected and the alternative hypothesis (Ha) is accepted. From those findings, it can be concluded that the use of guessing game can influence students’ speaking skill at the second year of MTs Al-Mubarok, Kota serang. | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Kata kunci: Pengajaran Berbicara, Game Menebak, Keterampilan Berbicara | |||||||||
Subjects: | P Language and Literature > PE English | |||||||||
Divisions: | 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 88203-Jurusan Pendidikan Bahasa Inggris |
|||||||||
Depositing User: | Perpustakaan Pusat | |||||||||
Date Deposited: | 21 Apr 2022 21:00 | |||||||||
Last Modified: | 29 Aug 2022 14:04 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/13110 |
Actions (login required)
View Item |