Eviani, Nur (2014) THE INFLUENCE OF USING CROSSWORD PUZZLE GAME TOWARD STUDENTS’ VOCABULARY MASTERY AT SEVENTH GRADE OF SMPN 15 KOTA SERANG. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
Text
THE INFLUENCE OF USING CROSSWORD PUZZLE GAME.pdf - Published Version Restricted to Registered users only Download (6MB) |
Abstract
Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui apakah ada pengaruh yang signifikan dari penggunaan permainan teka-teki silang terhadap penguasaan kosakata siswa kelas VII SMPN 15 Kota Serang. Peneliti menggunakan penelitian kuantitatif dengan menggunakan metode quasi eksperimen. Populasi dalam penelitian ini adalah seluruh siswa kelas VII SMPN 15 Kota Serang terdiri dari 312 siswa yang terbagi menjadi dua kelas, yaitu kelompok kontrol (39) dan kelompok eksperimen (39). Sampel penelitian ini adalah siswa kelas VII A sebagai kelompok eksperimen dan VII E sebagai kelompok kontrol. Peneliti menggunakan cluster sampling teknik untuk menentukan sampel. Setelah mengumpulkan data, peneliti menganalisisnya dengan menggunakan perhitungan Independent T-test program SPSS 19.0. Peneliti menggunakan T-test untuk menganalisis hipotesis. Hasil thitung lebih besar dari ttabel (5.787 > 1,67) atau Sig 2-tailed < tingkat signifikansi (0 < 0,05). Artinya hipotesis alternatif dapat diterima dan hipotesis nol ditolak. Jadi, peneliti menyimpulkan bahwa ada pengaruh yang signifikan pengaruh penggunaan permainan teka-teki silang terhadap penguasaan kosakata siswa di kelas tujuh kelas SMPN 15 Kota Serang.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | The objective of the research is to find out whether there is any significant influence of using crossword puzzle game toward students’ vocabulary mastery at seventh grade of SMPN 15 Kota Serang. The researcher used quantitative research by using quasi experimental method. The population of this research was all of the students at seventh grade of SMPN 15 Kota Serang consisted of 312 students divided into two classes, namely control group (39) and experiment group (39). The sample of the research was used the students of VII A as experimental group and VII E as the control group. The researcher used cluster sampling technique to determine the sample. After collecting the data, the researcher analyzed them by using computation Independent T-test of SPSS 19.0 program. The researcher used T-test to analyze the hypothesis. The result of tcount was higher than ttable (5,787 > 1,67) or Sig 2-tailed < the level of significance (0 < 0,05). It means the alternative hypothesis could be accepted and null hypothesis is rejected. So, the researcher concludes that there is any significant influence of using crossword puzzle game toward students’ vocabulary mastery at seventh grade of SMPN 15 Kota Serang. | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Kata Kunci: Game, Teka Teki Silang, Penguasaan Kosakata | |||||||||
Subjects: | P Language and Literature > PE English | |||||||||
Divisions: | 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 88203-Jurusan Pendidikan Bahasa Inggris |
|||||||||
Depositing User: | Perpustakaan Pusat | |||||||||
Date Deposited: | 21 Apr 2022 20:58 | |||||||||
Last Modified: | 29 Aug 2022 10:46 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/13102 |
Actions (login required)
View Item |