Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

THE INFLUENCE OF THINK PAIR SHARE TECHNIQUE TOWARD STUDENTS’ READING COMPREHENSION ON NARRATIVE TEXT

HAERUDIN, HAERUDIN (2015) THE INFLUENCE OF THINK PAIR SHARE TECHNIQUE TOWARD STUDENTS’ READING COMPREHENSION ON NARRATIVE TEXT. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text
THE INFLUENCE OF THINK PAIR SHARE TECHNIQUE TOWARD STUDENTS’ READING COMPREHENSION.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (1MB)

Abstract

Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui pengaruh Think Pair Share Teknik Terhadap Pemahaman Membaca Siswa Kelas VIII SMP Negeri 1 Atap Solear Kabupaten Tangerang. Peneliti menggunakan kuantitatif penelitian yang menerapkan desain eksperimen semu sebagai metode penelitian. Ada dua kelompok yang digunakan dalam penelitian ini. Kelompok kontrol dan kelompok eksperimen. Itu sampel penelitian ini adalah siswa SMP Negeri 1 Atap Solear Kabupaten Tangerang, 27 siswa dipilih untuk setiap kelompok. Data yang dikumpulkan melalui pre-test dan post-test dianalisis dengan menggunakan t-test. Analisis data independen t-test menunjukkan bahwa ada perbedaan antara rata-rata post-test untuk kedua kontrol dan kelompok eksperimen. Hasil rata-rata post test pada kelompok eksperimen lebih tinggi dari kelompok kontrol. Rerata post-test pada kelompok eksperimen adalah 31,30 dan pada kelompok kontrol adalah 16,24. Dari temuan tersebut dapat disimpulkan bahwa penggunaan Think Pair Share teknik ini efektif untuk mempengaruhi pemahaman membaca siswa kedelapan siswa kelas X di SMP Negeri 1 Atap Solear Kabupaten Tangerang.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorAisah, Siti197703242005012001
Thesis advisorWahyu Utomo, Dhafid198407122010121007
Additional Information: The objective of this research is to find out the influence of Think Pair Share Technique toward students‟ reading comprehension of at the Eight Grade of SMP Negeri 1 Atap Solear Kabupaten Tangerang. The researcher used quantitative research implementing the quasi experimental design as research method. There were two groups used in this research. The control group and experimental group. The sample of this research is students of SMP Negeri 1 Atap Solear Kabupaten Tangerang, 27 students selected for each group. The data which collected through pre-test and post-test were analyzed by using t-test. The data analysis of independent t-test shows that there is a difference between post-test means for both of control and experimental group. The result of post test mean in experimental group is higher than control group. The post-test mean in experimental group is 31.30 and in control group is 16.24. From those findings, it can be concluded that the use of Think Pair Share technique is effective to influence students‟ reading comprehension of the eighth grade students at in SMP Negeri 1 Atap Solear Kabupaten Tangerang.
Uncontrolled Keywords: Kata kunci: Think Pair Share, Reading Comprehension, Narrative Text
Subjects: P Language and Literature > PE English
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 88203-Jurusan Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 21 Apr 2022 20:57
Last Modified: 29 Aug 2022 10:20
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/13095

Actions (login required)

View Item View Item