Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

THE INFLUENCE OF TEXT-TO-SPEECH (TTS) SOFTWARE TOWARD STUDENTS’ ENGLISH PRONUNCIATION AT EIGHTH GRADE OF SMPN 1 CILEGON

ASMI SEPTIANY, RINA (2015) THE INFLUENCE OF TEXT-TO-SPEECH (TTS) SOFTWARE TOWARD STUDENTS’ ENGLISH PRONUNCIATION AT EIGHTH GRADE OF SMPN 1 CILEGON. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text
The Influence of Text-To-Speech (TTS) Software toward Students' English Pronunciation at.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (7MB)

Abstract

Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui apakah Text-To-Speech (TTS) perangkat lunak memiliki pengaruh positif terhadap pengucapan siswa di kelas delapan SMPN 1 Cilegon. Peneliti memilih kuantitatif sebagai metodologi penelitiannya penelitian dengan desain eksperimen semu. Populasinya semua kelas delapan siswa dengan jumlah 251. Peneliti mengambil dua kelas sebagai sampel dari tujuh yang masing-masing terdiri dari 36 siswa. Kelas VIII D adalah kontrol sementara VIII A adalah kelas eksperimen. Kelas-kelas tersebut diberikan tes sebagai instrumennya, yaitu pretest dan tes akhir. Kelas eksperimen diperlakukan dengan menggunakan software TTS sebagai media sedangkan kontrol satu diajarkan tanpa itu. Hasil penelitian menunjukkan adanya pengaruh positif penggunaan software TTS pada kelas eksperimen. Hal itu dibuktikan dengan hasil uji-t dihitung dengan SPSS v.20. T-hitung adalah -4,79 dan t-tabel adalah –(2,03). Itu taraf signifikansi uji dua sisi adalah 0,00 dengan = 0,05 atau signifikansi 5% tingkat dan 35 dari df. Artinya -t-hitung < -(t-tabel) dan signifikansi tingkat adalah < . Oleh karena itu, hal ini menunjukkan bahwa ada pengaruh positif penggunaan TTS software terhadap pengucapan bahasa Inggris siswa kelas VIII SMPN 1 Cilegon

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorHandayani, Ika197606262005012002
Thesis advisorJapar Sidik, Ezis197705062010121001
Additional Information: The objective of this research was to find out whether or not Text-To-Speech (TTS) software has positive influence toward students’ pronunciation at the eighth grade of SMPN 1 Cilegon. The researcher chose quantitative as the methodology of the research with quasi experimental design. The population was all of the eighth grade students with total 251. The researcher took two classes as samples out of seven which consist of 36 students in each. Class VIII D was the control while VIII A was experimental class. The classes were given tests as the instrument, namely pretest and posttest. The experimental class was treated using TTS software as a media while the control one was taught without it. The result showed that there was positive influence of using TTS software in the experimental class. It was proved by t-test result counted by SPSS v.20. The t-count was -4.79 and the t-table was –(2.03). The significance level with two tailed test was 0.00 with α = 0.05 or 5% of significance level and 35 of df. It means that the -t-count was < -(t-table) and the significance level was < α. Therefore, it indicated that there was positive influence of using TTS software toward students’ English pronunciation at eighth grade of SMPN 1 Cilegon.
Uncontrolled Keywords: Kata kunci : Pengaruh, Software Text-To-Speech, Pelafalan Siswa
Subjects: P Language and Literature > PE English
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 88203-Jurusan Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 21 Apr 2022 20:57
Last Modified: 29 Aug 2022 10:14
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/13093

Actions (login required)

View Item View Item