Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

THE INFLUENCE OF FAIRY TALES TOWARD STUDENTS’ READING COMPREHENSION OF THE EIGHTH GRADE OF SMPN 23 TANGERANG

Nurika, Ika (2015) THE INFLUENCE OF FAIRY TALES TOWARD STUDENTS’ READING COMPREHENSION OF THE EIGHTH GRADE OF SMPN 23 TANGERANG. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text
THE INFLUENCE OF FAIRY TALES TOWARD STUDENTS’ READING COMPREHENSION OF THE EIGHTH GRADE O.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (13MB)

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh dongeng terhadap pemahaman membaca siswa kelas VIII SMPN 23 Tangerang. Itu peneliti melakukan penelitian ini berdasarkan masalah penelitian “Apakah ada pengaruh signifikan penggunaan dongeng terhadap pemahaman membaca siswa pada kelas VIII SMPN 23 Tangerang?”.Peneliti melakukan penelitian ini dengan menerapkan pendekatan kuantitatif dengan quasi eksperimen time series sebagai metode. Di Dalam penelitian ini diambil seluruh siswa kelas VIII SMPN 23 Tangerang sebagai populasi, yang memiliki sebelas kelas, kelas A sampai K. Penelitian ini melibatkan dua kelas di kelas VIII SMPN 23 Tangerang dipilih sebagai sampel dan sampel adalah 80 siswa. Setelah data dikumpulkan dengan menggunakan tes, ditemukan bahwa nilai rata-rata pretest kelompok eksperimen adalah 53,8 dan kelompok kontrol adalah 56,8. Sedangkan nilai rata-rata posttest kelompok eksperimen adalah 89,2 dan kontrol kelompok adalah 65,3. Didapatkan t-test sebesar 2,430, sedangkan t-tabel sebesar 1,995 untuk alfa () 5%. Nilai t-test lebih tinggi dari t-tabel (2,430 > 1,995). Ini berarti bahwa ada pengaruh yang signifikan dari dongeng terhadap membaca siswa pemahaman. Jadi, dapat disimpulkan bahwa penggunaan dongeng dalam pengajaran dapat mempengaruhi pemahaman membaca siswa.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorGailea, Nurmayulis195907221986032001
Thesis advisorAisah, Siti197703242005012001
Additional Information: The aim of this research was to find out the influence of fairy tales toward students’ reading comprehension at the eighth grade of SMPN 23 Tangerang. The researcher conducted this research based on a research problem “ Is there any significant influence of using fairy tales toward students’ reading comprehension at eighth grade of SMPN 23 Tangerang?”.The researcher conducted this research by applying quantitative approach with quasi experimental time series as a method. In this research, all the students in the eighth grade of SMPN 23 Tangerang were taken as population, which have eleven classes, A until K class. This research involved two classes at the eighth grade of SMPN 23 Tangerang chosen as a sample and the sample were 80 students. After the data had been collected by using test, it was found that the average score of pretest the experimental group was 53.8 and control group was 56.8. While, the average score of posttest the experimental group was 89.2 and control group was 65.3. The obtained t-test was 2.430, whereas the t-table was 1.995 for alpha () 5%. The t-test score was higher than t-table (2.430 > 1.995). It means that there was any significant influence of fairy tales toward students’ reading comprehension. So, it can be concluded that the use fairy tales in teaching can influence the students’ reading comprehension.
Uncontrolled Keywords: Kata Kunci: pemahaman bacaan, dongeng, teks naratif
Subjects: P Language and Literature > PE English
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 88203-Jurusan Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 21 Apr 2022 20:54
Last Modified: 29 Aug 2022 09:28
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/13081

Actions (login required)

View Item View Item