MAJID, MAJID (2014) THE INFLUENCE OF COMMUNICATIVE LANGUAGE TEACHING (CLT) TOWARD STUDENTS’ SPEAKING ABILITY AT TENTH GRADE STUDENTS OF SMK AL-FALAH MADANI KOTA SERANG. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
Text
THE INFLUENCE OF COMMUNICATIVE LANGUAGE TEACHING (CLT) TOWARD STUDENTS’ SPEAKING ABILITY AT TENTH.pdf - Published Version Restricted to Registered users only Download (5MB) |
Abstract
Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui pengaruh Bahasa Komunikatif Teaching (CLT) terhadap kemampuan berbicara siswa kelas X SMK AL-FALAH MADANI Kota Serang. Peneliti menggunakan penelitian kuantitatif dalam menerapkan desain eksperimen sejati sebagai metode peneliti. Populasi dalam penelitian ini adalah seluruh siswa kelas X SMK AL-FALAH MADANI dan sampel yang digunakan dalam penelitian ini adalah siswa kelas XA as kelas eksperimen dan XB sebagai kelas kontrol. Peneliti menggunakan 28 siswa sebagai sampel dari kedua kelas. Peneliti menemukan bahwa ada pengaruh yang signifikan dari Communicative Language Teaching (CLT) terhadap kemampuan berbicara siswa. itu menunjukkan Tcount adalah lebih tinggi dari Ttabel (7.113≥ 1.674). Oleh karena itu, hipotesis alternatif diterima. Jadi, bisa jadi menyimpulkan bahwa ada pengaruh yang signifikan dari kemampuan berbicara siswa dengan menggunakan Pembelajaran Bahasa Komunikatif terhadap kemampuan berbicara siswa kelas X SMK AL FALAH MADANI KOTA SERANG.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | The objective of the research is to know the influence of Communicative Language Teaching (CLT) toward students’ speaking ability at tenth grade students of SMK AL-FALAH MADANI Kota Serang. The researcher used quantitative research in implementing the true experimental design as the researcher method. The population of this research was all of tenth grade students of SMK AL-FALAH MADANI and the sample that was used in this research was the students of XA as the experimental class and XB as the control class. The researcher used 28 students as samples from both of classes. The researcher found that there was significant influence of Communicative Language Teaching (CLT) on students’ speaking ability. it showed Tcount is higher than Ttable (7,113≥ 1,674). Therefore, the alternative hypothesis is received. So, it can be concluded that there is a significant influence of students’ speaking ability by using Communicative Language Teaching on students speaking ability at tenth grade of SMK AL�FALAH MADANI Kota Serang | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Kata Kunci: Pengajaran Bahasa Komunikatif (CLT), Kemampuan Berbicara | |||||||||
Subjects: | P Language and Literature > PE English | |||||||||
Divisions: | 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 88203-Jurusan Pendidikan Bahasa Inggris |
|||||||||
Depositing User: | Perpustakaan Pusat | |||||||||
Date Deposited: | 21 Apr 2022 20:51 | |||||||||
Last Modified: | 26 Aug 2022 14:40 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/13071 |
Actions (login required)
View Item |