Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENERAPAN PEMASARAN ONLINE PADA PT. ASTRA DAIHATSU SERANG

PRANANDA, M. ANDIES (2015) PENERAPAN PEMASARAN ONLINE PADA PT. ASTRA DAIHATSU SERANG. D3 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text
PENERAPAN PEMASARAN ONLINE PADA PT. ASTRA DAIHATSU SERANG.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (5MB)

Abstract

This study on the "Implementation of Online Marketing at PT. Astra Daihatsu ". The purpose of this study is one of the requirements in completing the course Prodi DIII MARKETING, to improve knowledge and attitudes of professional abilities of students through practical work, as a comparison between theoretical science that has been obtained from the college with practice in the world of work, as well as to determine the application on the website PT. Astra Daihatsu Serang. Data collected through observation during the industrial internship, the Team Marketing By using several methods, the methods of theoretical literature on the terms of the company's data and field methods through observation, interviews and documentation. Results from this study indicate that, to at identfkasi PT. Astra Daihatsu Serang yet to implement e-marketing in the company, and implementation of web-based e-marketing is applied in the company have a positive impact for companies and consumers and has given so many advantages. The more easily obtain information anywhere and anytime. The website is used as a strategy to compete against competitors by maximizing the use of information technology.

Item Type: Thesis (D3)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorDamarwulan, Liza Mumtazah197411292005012001
Thesis advisorSatyanegara, Digbal198302072006041005
Additional Information: Penelitian ini mengenai “Penerapan Pemasaran online Pada PT. Astra Daihatsu Serang”. Tujuan penelitian ini adalah sebagai salah satu persyaratan dalam menyelesaikan perkuliahan PRODI DIII MARKETING, untuk meningkatkan pengetahuan, sikap dan kemampuan profesional mahasiswa melalui kerja praktek, sebagai pembanding antara ilmu teoritis yang telah diperoleh dari bangku kuliah dengan praktek dalam dunia kerja, serta untuk mengetahui penerapan website pada PT. Astra Daihatsu Serang Pengumpulan data dilakukan melalui observasi selama magang industri pada Team Marketing Dengan menggunakan beberapa metode, yaitu metode kepustakaan berdasarakan teoritis dengan data perusahaan serta metode lapangan melalui observasi, wawancara dan dokumentasi. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa, Dapat di identfkasi PT. Astra Daihatsu serang belum menerapkan e-marketing dalam perusahaan, dan penerapan e-marketing berbasis website yang di aplikasikan pada perusahaan memiliki dampak positif bagi perusahaan maupun konsumen dan telah memberikan begitu banyak keuntungan. Semakin mudahnya mendapatkan informasi di mana saja dan kapan saja. Website dimanfaatkan sebagai strategi bersaing terhadap kompetitor dengan memaksimalkan penggunaan teknologi informasi.
Uncontrolled Keywords: Implementation of e-marketing, Website, Astra Daihatsu Serang
Subjects: H Social Sciences > HB Economic Theory
Divisions: 05-Fakultas Ekonomi dan Bisnis
05-Fakultas Ekonomi dan Bisnis > Program Diploma III Marketing
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 17 Apr 2022 09:22
Last Modified: 17 Apr 2022 09:22
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/13020

Actions (login required)

View Item View Item