FITRIANI, KIKI LIYA (2015) KONTRIBUSI SISTEM PEMBAYARAN ONLINE POSPAY TERHADAP PENDAPATAN PT. POS INDONESIA (PERSERO) KANTOR CABANG SERANG. D3 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.
Text
FILE 2 - KONTRIBUSI SISTEM PEMBAYARAN ONLINE POSPAY TERHADAP PENDAPATAN PT. POS INDONESIA (PERSER.PDF - Published Version Restricted to Registered users only Download (6MB) |
Abstract
Kiki Liya Fitriani, “Online Payment System Pospay Contribution To Income Pt. Pos Indonesia (Persero) Branch Serang”, Majuring in D III Banking Accounting of Faculty Economic and Bussiness University Sultan Ageng Tirtayasa. PT. Pos Indonesia (Persero) is a state-owned enterprises under the auspices of the Department Parpostel agency headed by a Board of Directors which is responsible to the minister of Tourism, Post and Telecommunications and the Ministry of Finance. PT.Pos Indonesia (Persero) has a fundamental duty to establish, cultivate in the fields of traffic and written information, goods and money in the broadest sense to enhance the smooth running of public relations in order to support national development. In order to increase revenue and realize the country's financial community needs to be better again, PT Pos Indonesia has PosPay services with application Online Payment System Point (SOPP) for online bill payment and installment that has worked with more than 40 partners/biller. PosPay services through UPT (Technical Implementation Unit) are limited in terms of range and bill payment service hours/installment. The goal of this research was to determine the payment process flow PosPay and find out how much revenue PosPay against PT. Indonesian Post. The method used is descriptive analysis method with data collection interviews, observation, documentation, and literature. This research uses primary and secondary data.
Item Type: | Thesis (D3) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | PT. Pos Indonesia (Persero) merupakan BUMN yang berada dalam naungan Departemen Parpostel yang dipimpin oleh suatu badan Direksi yang bertanggung jawab kepada menteri Pariwisata, Pos dan Telekomunikasi dan Menteri Keuangan. PT.Pos Indonesia (Persero) memiliki tugas pokok untuk membangun, mengusahakan dalam bidang lalu lintas dan informasi tertulis, barang dan uang dalam arti yang seluas-luasnya untuk mempertinggi kelancaran hubungan masyarakat guna menunjang pembangunan nasional. Dalam rangka meningkatkan pendapatan keuangan negara dan mewujudkan kebutuhan masyarakat menjadi lebih baik lagi, PT Pos Indonesia memiliki layanan PosPay dengan aplikasi System Online Payment Point (SOPP) untuk pembayaran tagihan dan angsuran online yang telah bekerjasama dengan lebih dari 40 mitra/biller. Layanan PosPay melalui UPT (Unit Pelaksana Teknis) terbatas dalam hal jangkauan dan jam layanan pembayaran tagihan/angsuran. Tujuan peneliti ini adalah untuk mengetahui alur proses pembayaran PosPay dan mengetahui berapa besar kontribusi pendapatan PosPay terhadap PT. Pos Indonesia. Metode penelitian yang digunakan adalah metode analisis deskriptif dengan teknik pengumpulan data wawancara, observasi, dokumentasi, dan kepustakaan. Penelitian ini menggunakan data primer dan sekunder. | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Contributions, PosPay, Revenue Kontribusi, PosPay, Pendapatan | |||||||||
Subjects: | H Social Sciences > HB Economic Theory H Social Sciences > HG Finance |
|||||||||
Divisions: | 05-Fakultas Ekonomi dan Bisnis 05-Fakultas Ekonomi dan Bisnis > 61406-Program Diploma III Keuangan Perbankan |
|||||||||
Depositing User: | Perpustakaan Pusat | |||||||||
Date Deposited: | 16 Apr 2022 09:17 | |||||||||
Last Modified: | 16 Apr 2022 09:17 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/12985 |
Actions (login required)
View Item |