Sukmawati, Erra (2014) THE IMPLEMENTATION OF MIND MAPPING TECHNIQUE TO ENHANCE STUDENTS’ VOCABULARY MASTERY AT TENTH GRADE OF SMK PASUNDAN 1 KOTA SERANG. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
Text
THE IMPLEMENTATION OF MIND MAPPING TECHNIQUE.pdf - Published Version Restricted to Registered users only Download (14MB) |
Abstract
Penguasaan kosakata siswa di SMK Pasundan 1 Kota Serang masih sangat rendah, dan nilai rata-rata mereka pada pengajaran bahasa Inggris masih di bawah rata-rata KKM yang ditetukan oleh sekolah adalah 70, di mana nilai rata-rata yang diperoleh oleh Bahasa Inggris 60 siswa. Hal ini disebabkan penyampaian materi guru masih belum ditemukan teknik yang baik dan pendekatan yang tepat untuk membantu siswa menangkap materi sedang diajarkan. Dengan masalah realistis yang dihadapi siswa, dan disalurkan melalui penerapan teknik Mind Mapping akan membantu siswa mengingat materi yang diajarkan, karena Teknik Mind Mapping adalah salah satu yang paling banyak dipelajari sistem pertama yang direkomendasikan untuk dikuasai oleh siswa. Pemetaan pikiran akan membantu peserta didik untuk memahami inti materi pelajaran secara mendalam, mengembangkan kreativitas, dan pada akhirnya membantu siswa untuk belajar sedikit, tetapi tahu banyak dan bebas stres. Karena proses mind mapping sangat menarik. Penelitian ini merupakan penelitian tindakan kelas di mana peneliti bekerja sama dengan kelas guru dalam penerapan teknik mind mapping untuk meningkatkan penguasaan kosakata siswa kelas X SMK Sunda 1 Serang. Pelajaran ini terdiri dari dua siklus. Data yang diperoleh meliputi data hasil belajar dan dokumentasi. Analisis data dilakukan dengan membandingkan hasil kondisi awal, hasil siklus 1 dan siklus 2 dengan indikator keberhasilan. Itu Penelitian dilakukan selama kurang lebih 3 minggu, pada awal minggu lalu pada tanggal November sampai awal Desember 2014. Dengan mengambil mata pelajaran kelas X MM II ke 40 siswa. Hasil ini menunjukkan bahwa data yang diperoleh dari proses pembelajaran di meningkatkan kosakata siswa dengan penerapan teknik mind mapping telah meningkat. Dalam Pra-Penelitian mencapai 50% persen meningkat menjadi 65% persen di siklus 1, sedangkan pada siklus 2 meningkat menjadi 85% persen
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Students' vocabulary mastery in SMK Pasundan 1 Kota Serang still very low, and their average value on English teaching is still below the average KKM ditetukan by the school is 70, where the average value obtained by the English Language ≤60 students. This is due to the delivery of materials teachers still have not found a good technique and appropriate approaches to help students catch the material being taught. With realistic problems faced by students, and channeled through the application of Mind Mapping technique will help students remember the material being taught, as Mind Mapping Technique is one of the most studied system first recommended to be mastered by students. Mind mapping will help the students to understand the core lesson material in depth, develop creativity, and ultimately help students to learn a little bit, but know to much and stress free. Because the mind mapping process is very interesting. This research is a classroom action research where researchers in collaboration with classroom teachers in the implementation of mind mapping techinque to Enhance students' vocabullary mstery at tenth grade of SMK Sundanese 1 Serang. This study consisted of two cycles. Data obtained include learning outcomes data and documentation. Analysis data was performed by comparing the results of the initial conditions, the results of cycle 1 and cycle 2 with indicators of success. The study was conducted for approximately 3 weeks, at the start last week on November to early December 2014. By taking the subject class X MM II to 40 students. These results indicate that the data obtained from the learning process in improving students' vocabulary with implementation mind mapping techniques has increased. In Pre-Research achieve 50% percent increased to 65% percent in cycle 1, while in the cycle 2 increased to 85% percent | |||||||||
Subjects: | P Language and Literature > PE English | |||||||||
Divisions: | 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 88203-Jurusan Pendidikan Bahasa Inggris |
|||||||||
Depositing User: | Perpustakaan Pusat | |||||||||
Date Deposited: | 21 Apr 2022 20:52 | |||||||||
Last Modified: | 26 Aug 2022 14:12 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/12926 |
Actions (login required)
View Item |