Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

THE CORRELATION BETWEEN STUDENTS’ LEARNING STRATEGY AND READING COMPREHENSION AT SEVENTH GRADE STUDENT OF SMPN 7 KOTA SERANG

OKTAVIANA, SINTA (2015) THE CORRELATION BETWEEN STUDENTS’ LEARNING STRATEGY AND READING COMPREHENSION AT SEVENTH GRADE STUDENT OF SMPN 7 KOTA SERANG. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text
THE CORRELATION BETWEEN STUDENTS’ LEARNING STRATEGY AND READING COMPREHENSION AT SEVENTH GRADE.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (4MB)

Abstract

Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui apakah ada pengaruh yang signifikan korelasi antara strategi belajar siswa dan pemahaman bacaan mereka umum diterapkan oleh siswa kelas VII di SMPN 7 Kota Serang khususnya di Kelas 7G. Dalam penelitian ini peneliti melakukan penelitian dengan menerapkan pendekatan kuantitatif dengan desain ex post facto. Data tersebut diukur melalui Pearson Product Moment untuk melihat korelasi antar variabel X (Siswa Strategi Pembelajaran) dan variabel Y (Pemahaman Membaca Siswa). Itu populasi penelitian ini adalah siswa kelas VII SMPN 7 Kota Serang dan terdiri dari 42 siswa dan pengambilan data dilakukan pada minggu ketiga bulan November 2014. peneliti mengumpulkan data dengan menggunakan angket dan tes. Itu kuesioner terdiri dari 20 pertanyaan dengan pilihan ya atau tidak, dan tes membaca pemahaman terdiri dari 20 soal pilihan ganda. Berdasarkan perhitungan, peneliti menemukan koefisien korelasi antara variabel X dan variabel X atau Rxy = 0,65. Berdasarkan tabel interpretasi r menunjukkan bahwa hubungan antara kedua variabel berada pada tingkat korelasi yang tinggi. Analisis hipotesis yang dilakukan oleh peneliti menemukan bahwa hasil analisis hipotesis (thitung) lebih tinggi dari ttabel untuk N=42 pada signifikansi 95% atau 5,04≥2,021. Artinya ada korelasinya antara strategi belajar siswa dan pemahaman bacaan atau alternatif hipotesis (Ha) diterima.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorAisah, Siti197703242005012001
Thesis advisorWahyu Utomo, Dhafid198407122010121007
Additional Information: The objective of the research is to find out whether there is any significant correlation between students‘ learning strategy and their reading comprehension commonly applied by seventh grade students in SMPN 7 Kota Serang especially in 7G class.In this research, the researcher conducted the research by applying quantitative approach with ex post facto design. The data were measured through Pearson Product Moment in order to seeits correlation between X variables (Students‘ Learning Strategy) and Y variable (Students‘ Reading Comprehension). The population of the research was seventh grade students of SMPN 7 Kota Serang and consist of 42 students and the data was taken on third week of November 2014. The researcher collected the data by using questionnaire and test. The questionnaireconsists of 20 questions with yes or no choice, and the test of reading comprehension consists of 20 questions multiple choice.Based on the calculation, the researcher found the coefficient correlation between X variable and X variable or Rxy = 0,65. According to r interpretation table, it indicated that the correlation between both variable was in high level of correlation. The hypothesis analysis conducted by the researcher found that the result of hypothesis analysis (tcount) is higher than ttablefor N=42 at significance 95% or 5,04≥2,021. It means there is a correlation between students‘ learning strategy and reading comprehension or alternative hypothesis (Ha) received.
Uncontrolled Keywords: Kata kunci:Bahasa Inggris sebagai Bahasa Asing, Strategi Pembelajaran Bahasa, Membaca Pemahaman
Subjects: P Language and Literature > PE English
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 88203-Jurusan Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 21 Apr 2022 15:10
Last Modified: 25 Aug 2022 10:50
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/12914

Actions (login required)

View Item View Item