WICAKSONO, HARI (2015) SURVEI TINGKAT KEPUASAN PENDENGAR RADIO HOT FM (Studi Deskriptif Terhadap Pendengar Radio Hot Fm Tahun 2015). S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
Text
SURVEI TINGKAT KEPUASAN PENDENGAR RADIO HOT FM - Copy.pdf - Published Version Restricted to Registered users only Download (2MB) |
Abstract
Radio merupakan media komunikasi massa periodik yang memiliki kemampuan menjangkau khalayak yang luas dalam waktu bersamaan, seperti halnya stasiun radio Hot FM. Di samping itu, radio harganya relatif murah sehingga khalayak banyak yang memilikinya. Pendengar radio semakin selektif memilih program siaran radio. Karena keselektifan para pendengar radio, jumlah pendengar radio yang semakin berkurang, serta kurangnya minat pendengar dalam mendengarkan radio menjadi permasalahan para stasiun radio. Tujuan penelitian untuk mengetahui seberapa besar tingkat kepuasan pendengar radio Hot FM. Penelitian ini bertitik tolak dari Uses and Gratification model. Model ini memusatkan perhatian pada penggunaan media (uses) utuk mendapatkan kepuasan (gratification) atau kebutuhan seseorang. Model ini tidak tertarik kepada apa yang dilakukan media pada diri seseorang, tetapi ia tertarik pada apa yang dilakukan orang terhadap media. Pendekatan pada penelitian ini adalah kuantitatif. Metode yang digunakan adalah survei, dengan menggunakan teknik simple random sampling di mana peneliti mengumpulkan informasi dari 56 responden dengan menyebarkan kuesioner pada pendengar radio Hot FM. Penelitian menunjukkan hasil responden sudah mengetahui program siaran radio Hot FM yang terdiri dari program informasi dan hiburan, pendapat responden mengenai Radio Hot FM di Serang adalah positif, kepuasan pendengar radio Hot Fm atas kebutuhan informasi terhadap program radio Hot FM sebesar 82,51% tergolong sangat kuat atau dinyatakan sangat puas, dan respon Pendengar Radio terhadap Program Radio Hot FM di Serang adalah positif. Tidak luput dari semuanya, penelitian ini diharapkan dapat menambah dan memberikan sumbangan pemikiran, serta dapat bermanfaat untuk pengembangan studi ilmu komunikasi.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Radio is the medium of periodic mass communication that have ability to reach a wide audience at the same time, as well as radio station Hot Fm. In addition, the price of the radio is relatively affordable so many audiences have it. The radio listeners are increasingly selective to choose the radio broadcast program. Due to the selectivity of the radio audience, the number of radio listeners on the wane, as well as the lack of interest in listening to radio is the problems of the radio station.The purpose of the study is to find out how big the level of satisfaction of listeners radio Hot FM. The starting point of this study is from Uses and Gratification Model. This model focuses on the use of media (uses) to get satisfaction (gratification) or the needs of a person.This model is not interested in what media to the person, but interested in what people do to the media.This research uses qualitative approach.This study uses survey as data collection method, by using a Simple Random Sampling technique in which the researcher collects information from 56 respondents by disseminating a questionnaire to the Hot FM radio listeners.The result of the research shows the respondent already know Hot FM radio broadcast program consisting of information and entertainment programs, opinion of the respondents regarding Radio Hot FM in Serang is positive, the audience of Hot FM radio satisfaction over informational needs to the Hot FM radio program is 82,51% this can be classified as very strong or stated as very satisfied and the response from the radio listener to Hot FM Radio in Serang is positive.This research expected to contribute thoughts and beneficial for the development of communication studies. | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Kata Kunci : Radio Hot Fm, Kepuasan, Uses and Gratification | |||||||||
Subjects: | Communication > Communication (General) | |||||||||
Divisions: | 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 70201-Program Studi Ilmu Komunikasi |
|||||||||
Depositing User: | Perpustakaan Pusat | |||||||||
Date Deposited: | 21 Apr 2022 15:06 | |||||||||
Last Modified: | 25 Aug 2022 09:58 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/12897 |
Actions (login required)
View Item |