Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENGARUH DIMENSI-DIMENSI TOTAL QUALITY MANAGEMENT TERHADAP PERSEPSI KEPUASAN MAHASISWA (Studi pada Jurusan Berakreditasi B Universitas Sultan Ageng Tirtayasa)

Fitriansyah, Muhammad (2015) PENGARUH DIMENSI-DIMENSI TOTAL QUALITY MANAGEMENT TERHADAP PERSEPSI KEPUASAN MAHASISWA (Studi pada Jurusan Berakreditasi B Universitas Sultan Ageng Tirtayasa). S1 thesis, universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text
PENGARUH DIMENSI-DIMENSI TOTAL QUALITY MANAGEMENT TERHADAP PERSEPSI KEPUASAN MAHASISWA.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only until 2015.

Download (3MB)

Abstract

The purpose of this study are: first, to analyze the influence of the dimensions of TQM to the satisfaction of students in accredited majors and the University of Sultan Agung Tirtayasa and secondly, to determine whether the variable TQM most dominant in influencing student satisfaction in an accredited department and the University of Sultan Agung Tirtayasa. The research was conducted in December 2014 to February 2015. The study type used is quantitative research. The study sample is accredited majors and the University of Sultan Agung Tirtayasa, sampling using sampling Judgement. Methods of data collection using the questionnaire. Analysis of the data used is Partial Least Square (PLS) to determine the level of dimensions, whether TQM significant effect on student satisfaction. The most influencing dimension of student satisfaction is hospitality. It is based on the analysis done by the smart application pls with bootstrapping method, which resulted in a score of T-statistic of 4.9420.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorSusi Mulyani, Ana197511222005012001
Thesis advisorGanika, Gerry198205172006041003
Additional Information: Tujuan penelitian ini adalah: pertama, untuk menganalisis pengaruh dimensi-dimensi TQM terhadap kepuasan mahasiswa di jurusan berakreditasi B Universitas Sultan Ageng Tirtayasa dan kedua, untuk mengetahui variabel TQM apakah yang paling dominan dalam mempengaruhi kepuasan mahasiswa di jurusan berakreditasi B Universitas Sultan Ageng Tirtayasa. Penelitian ini dilaksanakan pada bulan desember tahun 2014 sampai bulan Februari tahun 2015. Jenis Penelitian yang digunakan adalah penelitian kuantitatif. Sampel Penelitian adalah jurusan berakreditasi B Universitas Sultan Ageng Tirtayasa, pengambilan sampel menggunakan Judgement Sampling. Metode pengumpulan data menggunakan kuisoner. Analisis data yang digunakan adalah Partial Least Square (PLS) untuk mengetahui pada tingkat dimensi, apakah TQM berpengaruh signifikan terhadap kepuasan mahasiswa. Dimensi yang paling mempengaruhi kepuasan mahasiswa adalah keramah�tamahan. Hal ini didasari oleh hasil analisis yang dilakukan dengan aplikasi smart pls dengan metode bootstrapping, yang menghasilkan skor T-statistic sebesar 4,9420.
Uncontrolled Keywords: Keywords: TQM, Partial Least Square, Student Satisfaction Kata Kunci : TQM, Partial Least Square, Kepuasan Mahasiswa
Subjects: H Social Sciences > HB Economic Theory
Divisions: 05-Fakultas Ekonomi dan Bisnis
05-Fakultas Ekonomi dan Bisnis > 61201-Program Sarjana Manajemen
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 14 Apr 2022 01:19
Last Modified: 14 Apr 2022 01:19
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/12662

Actions (login required)

View Item View Item