Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENERAPAN PENDEKATAN SAINTIFIK TERHADAP HASIL BELAJAR SISWA KELAS X MA SEPATAN PADA KONSEP FUNGI

INDRIANI, PUTRI (2015) PENERAPAN PENDEKATAN SAINTIFIK TERHADAP HASIL BELAJAR SISWA KELAS X MA SEPATAN PADA KONSEP FUNGI. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text
PENERAPAN PENDEKATAN SAINTIFIK TERHADAP HASIL BELAJAR SISWA KELAS X MA SEPATAN PADA KONSEP FU.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (10MB)

Abstract

This study aimed to determine the result on study using scientific approach on the concept of fungi. Parameters measured in this study include cognitive, affective and psychomotor aspect. The method used in this study was descriptive. The population in this study were all students of class X MA Sepatan 2015/2016 academic year with a sample of students of class X 1, which was determined by simple random sampling technique. The cognitive learning skills of students were measured using a multiple-choice test, of affective skills was measured used a questionnaire, while psychomotor skills was measured used by observation sheet. The result of research showed the value of students cognitive skill was 67,23 with fair categories, the value of students affective skill was 78,94 with sturdy categories and the value of students psychomotor skill was 78,38 with good categories.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorOKTORIDA K, RIDA198110282008012017
Thesis advisorA. SYACHRUROJI, A. SYACHRUROJI197908162005011006
Additional Information: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui hasil belajar siswa kelas X dengan menggunakan pendekatan saintifik pada konsep fungi. Ranah yang diukur dalam penelitian ini mencakup ranah kognitif, afektif dan psikomotor. Metode dalam penelitian ini adalah deskriptif. Populasi pada penelitian ini adalah seluruh siswa kelas X MA Sepatan tahun ajaran 2015/2016 dengan sampel yaitu siswa kelas X 1 yang ditentukan dengan teknik simple random sampling. Kemampuan kognitif siswa diukur menggunakan tes pilihan ganda, afektif diukur menggunakan angket dan psikomotor diukur menggunakan lembar observasi. Hasil penelitian menunjukan nilai rata-rata kemampuan kognitif siswa yaitu sebesar 67,23 dengan kategori cukup, nilai kemampuan afektif siswa sebesar 78,94 dengan kategori kuat dan nilai kemampuan psikomotor siswa sebesar 78,38 dengan kategori baik.
Uncontrolled Keywords: Scientific approach, learning result, fungi. Pendekatan saintifik, Hasil belajar, Fungi.
Subjects: L Education > L Education (General)
Q Science > QH Natural history
Q Science > QH Natural history > QH301 Biology
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 84205-Jurusan Pendidikan Biologi
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 13 Apr 2022 14:31
Last Modified: 13 Apr 2022 14:31
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/12504

Actions (login required)

View Item View Item