SITI AISYAH, SITI AISYAH (2016) HASIL BELAJAR SISWA MELALUI PENDEKATAN PEMBELAJARAN CONTEXTUAL TEACHING AND LEARNING (CTL) DAN MODEL PEMBELAJARAN TWO STAY TWO STRAY (TSTS). S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.
Text
HASIL BELAJAR SISWA MELALUI PENDEKATAN PEMBELAJARAN CONTEXTUAL TEACHING AND.PDF - Published Version Restricted to Registered users only Download (7MB) |
Abstract
This research aimed to know used of contextual teaching and learning approach and two stay two stray model on the ecosystem concept toward of study result. This research used descriptive method with One Group Pretest-Posttest design. Population in this research are all student of grade VII MTsN Pulomerak in 2014/2015 period with a sample of research is grade VII E wich taken Purposive Sampling. Data collecting technique used objective tests to measured students cognitive skill, poll to measured students affective skill, observation sheet to measures students psychomotor skill and observation sheet of learning process to complete goal of learning. The result of study showed an average of students knowledge amounted 76,9 which was in good category, for students affective skill reached 83 which was in high category, and students psychomotor skill reached 81 in high category.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui hasil belajar siswa melalui pendekatan pembelajaran contextual teaching and learning dan model pembelajaran two stay two stray pada pembelajaran Ekosistem. Metode penelitian yang digunakan adalah metode deskriptif dengan desain penelitian One Group Pretest-Postest. Populasi dalam penelitian ini adalah seluruh siswa kelas VII MTs Negeri Pulomerak Tahun ajaran 2014 / 2015 dengan sampel penelitian kelas VII E diambil secara Purposive sampling. Teknik pengumpulan data menggunakan tes objektif untuk mengukur kemampuan kognitif siswa, angket untuk mengukur kemampuan afektif siswa, lembar observasi untuk mengukur kemampuan psikomotor siswa dan lembar observasi kegiatan pembelajaran untuk mengetahui keterlaksanaan kegiatan pembelajaran. Hasil penelitian menunjukkan nilai rata-rata kemampuan kognitif siswa yaitu 76,9 yang berada pada kategori baik, nilai rata-rata kemampuan afektif siswa sebesar 83 yang berada pada kategori sangat baik dan nilai rata-rata kemampuan psikomotor siswa sebesar 81 yang berada pada kategori tinggi. | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | study result, contextual teaching and learning, two stay two stray, concept of ecosystem hasil belajar, contextual teaching and learning, two stay two stray, ekosistem. | |||||||||
Subjects: | L Education > L Education (General) | |||||||||
Divisions: | 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 84205-Jurusan Pendidikan Biologi |
|||||||||
Depositing User: | Perpustakaan Pusat | |||||||||
Date Deposited: | 13 Apr 2022 12:20 | |||||||||
Last Modified: | 13 Apr 2022 12:20 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/12422 |
Actions (login required)
View Item |