Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENGEMBANGAN LEMBAR KERJA SISWA BERBASIS CTL (CONTEXTUAL TEACHING AND LEARNING) SEBAGAI BAHAN AJAR SISWA SMA KELAS XII PADA SUBKONSEP KULTUR IN VITRO

LESTARI, ASTRI (2015) PENGEMBANGAN LEMBAR KERJA SISWA BERBASIS CTL (CONTEXTUAL TEACHING AND LEARNING) SEBAGAI BAHAN AJAR SISWA SMA KELAS XII PADA SUBKONSEP KULTUR IN VITRO. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text
PENGEMBANGAN LEMBAR KERJA SISWA BERBASIS CTL (CONTEXTUAL TEACHING AND LEARNING) SEBAGAI BAHAN AJA.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (11MB)

Abstract

This research aims to develope contextual teaching and learning student’s worksheet in tissue culture konsep for XII grade senior high school. The research methode used is research and development methode with the 3D model consisting of define, design, and development. Data collection techniques in this study using a questionnaire for the feasibility assessment student’s worksheet. Assessment instrument student’s worksheet using a rating scale of 1 to 5, with 8 criteria. Based on the results of the feasibility contextual teaching and learning student’s worksheet in tissue culture konsep for XII grade senior high school obtain an average value of 4.3 (likert scale) which includes very good results category

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorAmelia, Evi197207272005012001
Thesis advisorMarianingsih, Pipit198408162008122004
Additional Information: Penelitian ini bertujuan untuk menghasilkan LKS (Lembar Kerja Siswa) berbasis CTL (Contextual Teaching and Learning) sebagai bahan ajar untuk siswa SMA/MA kelas XII pada materi subkonsep kultur in vitro. Metode penelitian yang digunakan adalah metode penelitian dan pengembangan (Research and Development) dengan model 3D yang terdiri dari pendefinisian (define), perancangan (design), dan pengembangan (develop). Teknik pengumpulan data dalam penelitian ini menggunakan angket penilaian untuk uji kelayakan LKS. Instrumen penilaian LKS menggunakan skala penilaian 1 sampai 5, terdapat 8 kriteria. Berdasarkan hasil uji ahli kelayakan LKS berbasis CTL (Contextual Teaching and Learning) sebagai bahan ajar untuk siswa SMA/MA kelas XII pada materi subkonsep kultur in vitro memperoleh nilai rata-rata 4,3 (skala likert) yang termasuk dalam katagori sangat layak
Uncontrolled Keywords: CTL (contextual teaching and learning), kultur in vitro, pengembangan lembar kerja siswa
Subjects: L Education > L Education (General)
Q Science > QH Natural history > QH301 Biology
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 84205-Jurusan Pendidikan Biologi
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 21 Apr 2022 13:07
Last Modified: 18 Jul 2022 09:45
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/12393

Actions (login required)

View Item View Item