Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENERAPAN MODEL PEMBELAJARAN KONTEKSTUAL TERHADAP HASIL BELAJAR PADA KONSEP CIRI-CIRI MAKHLUK HIDUP DI SMP ISLAM DARUTTAUFIQ-ANYAR

Azri C, Melisa (2015) PENERAPAN MODEL PEMBELAJARAN KONTEKSTUAL TERHADAP HASIL BELAJAR PADA KONSEP CIRI-CIRI MAKHLUK HIDUP DI SMP ISLAM DARUTTAUFIQ-ANYAR. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text
PENERAPAN MODEL PEMBELAJARAN KONTEKSTUAL TERHADAP HASIL BELAJAR PADA KONSEP CIRI-CIRI MAKHLUK.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (4MB)

Abstract

This aims of this study is to focus the possibility of logical learning model on the idea of the qualities of living creatures and to focus student learning results in the idea attributes of of living things by applying context oriented learning model. This research used descriptive quantitative method. The populace was all student of class VII SMP islam daruttaufiq-anyar scholarly year 2013/2014 class VII A used as a sample taken by random sampling. Information acquired utilizing the perception sheet and numerous decision tests. The outcomes demonstrated that the utilizing of context oriented models executed 100% by the teacher. While by student was 74% with a classification adequate in meeting and 80.33% I-II meeting to get the great class. Investigation of student learning results demonstrated 12% of student are in the great classification, there are 44% of student in both classifications and 44% of student in the enough classification. It demonstrates that the utilization of relevant learning model make the aftereffects of understudy figuring out how to be good learner student.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorMURNI, DEWI197808212005012001
Thesis advisorDWI LESTARI, IING197704172008122001
Additional Information: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui keterlaksanaan model pembelajaran kontekstual pada konsep ciri-ciri makhluk hidup dan untuk mengetahui hasil belajar siswa pada konsep ciri-ciri makhluk hidup dengan menerapkan model pembelajaran kontekstual. Metode yang digunakan adalah metode deskriptif kuantitatif. Populasi penelitian yaitu seluruh siswa kelas VII SMP Islam daruttaufiq-Anyar tahun ajaran 2013/2014 dengan sampel penelitian yaitu kelas VII A yang diambil secara random sampling. Data diperoleh dengan menggunakan lembar observasi dan tes pilihan ganda. Hasil penelitian menunjukkan bahwa penerapan model kontekstual terlaksana 100% oleh guru. Keterlaksanaan oleh siswa adalah 74% dengan kategori cukup pada pertemuan ke- I dan 80,33% pertemuan ke-II didapat dengan kategori baik. Analisis hasil belajar siswa menunjukkan 12% siswa berada pada kategori sangat baik, terdapat 44% siswa pada kategori baik dan 44% siswa pada kategori cukup. Hal tersebut menunjukkan bahwa penerapan model pembelajaran kontekstual menjadikan hasil belajar siswa menjadi baik.
Uncontrolled Keywords: Application Contextual Learning Model, Student Results, Characteristics Of Living Things Penerapan Model Pembelajaran Kontekstual, Hasil Belajar Siswa, Ciri-Ciri Makhluk Hidup
Subjects: L Education > L Education (General)
Q Science > QH Natural history
Q Science > QH Natural history > QH301 Biology
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 84205-Jurusan Pendidikan Biologi
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 13 Apr 2022 11:07
Last Modified: 13 Apr 2022 11:07
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/12353

Actions (login required)

View Item View Item