Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENGARUH TOTAL QUALITY MANAGEMENT(TQM) TERHADAP KINERJA HOTEL: SISTEM PENGHARGAAN (REWARD) SEBAGAI VARIABEL MODERATING

Afrianti, Afni (2014) PENGARUH TOTAL QUALITY MANAGEMENT(TQM) TERHADAP KINERJA HOTEL: SISTEM PENGHARGAAN (REWARD) SEBAGAI VARIABEL MODERATING. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text
PENGARUH TOTAL QUALITY MANAGEMENT (TQM) TERHADAP KINERJA HOTEL SISTEM PENGHARGAAN (REWARD) SEBAGA.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (5MB)

Abstract

The purpose of this study was to analyze the effect of Total Quality Management (TQM) in the hotel with the system performance award (reward). The data used in this study were obtained from the 3.4 star rated hotels, and 5 in West Jakarta and Central Jakarta. Of the 100 questionnaires distributed, the number of returned questionnaires was 54 questionnaires (54%). Quantitative data was analyzed by using statistical software programs by using the product and service solutions (SPSS). This research was conducted at the Star in West Jakarta and Central Jakarta, with the object of research in operations managers, HR, finance, and marketing. This study uses survey research to collect primary data using questionnaires. Results showed (1) TQM affect performance (2) reward system moderate TQM of the Hotel Performance.

Item Type: Thesis (S1)
Additional Information: Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menganalisis pengaruh Total Quality Management (TQM) pada Kinerja Hotel dengan system penghargaan (reward). Data yang digunakan dalam penelitian ini diperoleh dari Hotel kelas bintang 3,4, dan 5 di Jakarta Barat dan Jakarta Pusat. Dari 100 kuesioner yang dibagikan, jumlah kuesioner yang dikembalikan adalah 54 kuesioner (54 %). Data diolah dengan menggunakan Kuantitatif dengan menggunakan program software statistical product and service solution (SPSS). Penelitian ini dilakukan di Hotel Bintang di wilayah Jakarta Barat dan Jakarta Pusat, dengan objek penelitian pada manajer operasi, HRD, keuangan, dan pemasaran. Penelitian ini menggunakan penelitian survei untuk mengumpulkan data primer dengan menggunakan kuesioner. Hasil penelitian menunjukkan (1) TQM mempengaruhi Kinerja Hotel (2) Sistem penghargaan memoderasi hubungan TQM terhadap Kinerja Hotel
Uncontrolled Keywords: Total Quality Management (TQM), Sistem Penghargaan (Reward), Kinerja Hotel
Subjects: H Social Sciences > HF Commerce > HF5601 Accounting
H Social Sciences > HF Commerce > HF5601 Accounting
Divisions: 05-Fakultas Ekonomi dan Bisnis
05-Fakultas Ekonomi dan Bisnis > 62201-Program Sarjana Akuntansi
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 21 Apr 2022 13:03
Last Modified: 30 Jun 2022 09:39
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/12316

Actions (login required)

View Item View Item