Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PEMANFAATAN MEDIA SOSIAL FACEBOOK DAN TWITTER UNTUK MEMPERKENALKAN KOMUNITAS BISMANIA

Ramdani Fitriyadi, Achmad (2015) PEMANFAATAN MEDIA SOSIAL FACEBOOK DAN TWITTER UNTUK MEMPERKENALKAN KOMUNITAS BISMANIA. S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text
PEMANFAATAN MEDIA SOSIAL FACEBOOK DAN TWITTER UNTUK MEMPERKENALKAN KOMUNITAS BISMANIA.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only until 2015.

Download (3MB)

Abstract

Bismania Community Banten is part of the Community Bismania center is shortened to the BMC bus fan community in Indonesia. BMC in disseminating information using social media Facebook and Twitter, but as walking, social media is less than the maximum in its management so that problems that exist can not be resolved to the fullest. The purpose of this study was to examine the use of social media Facebook and Twitter to introduce Bismania community Banten. This study uses descriptive qualitative method with Post-positivist paradigm. The theory used is a model of drafting a message. Results of this research is through facebook social media and of course the admin always update to facebook in order to join in Banten Bismania facebook group can take part to enliven the activities that have been informed by the admin and also so that followers on twitter group bahwasannya know there will be a routine activity conducted by Bismania community that invites followers to take part also follow and enliven the activities to be undertaken by the Bismania community.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorJaiz, M197106292003121001
Thesis advisorBurhanuddin, Burhanuddin19750405200812001
Additional Information: Bismania Community Banten merupakan bagian dari Bismania Community pusat disingkat menjadi BMC adalah komunitas penggemar bis di Indonesia. BMC dalam menyebarkan informasi menggunakan media sosial Facebook dan Twitter, namun seiring berjalan, media sosial tersebut kurang maksimal dalam pengelolaannya sehingga masalah-masalah yang ada tidak bisa diselesaikan secara maksimal. Tujuan penelitian ini untuk mengetahui pemanfaatan media sosial Facebook dan Twitter untuk memperkenalkan komunitas Bismania Banten. Penelitian ini menggunakan metode kualitatif deskriptif dengan paradigm Post-positivis. Teori yang digunakan adalah model penyusunan pesan. Hasil penelitian ini adalah melalui media sosial facebook dan tentunya admin selalu mengupdate ke facebook agar yang bergabung di group facebook bismania Banten dapat ambil bagian untuk meramaikan kegiatan yang sudah diinformasikan oleh admin dan juga agar followers di group twitter mengetahui bahwasannya akan ada kegiatan yang rutin dilakukan oleh komunitas bismania agar mengajak para followers untuk ambil bagian juga mengikuti dan meramaikan kegiatan yang akan dilakukan oleh komunitas bismania tersebut
Uncontrolled Keywords: Kata Kunci: Media Sosial, Komunitas, Model penyusunan pesan Keywords: Social Media, Community, Model preparation message
Subjects: H Social Sciences > H Social Sciences (General)
Communication > Communication (General)
Divisions: 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik
06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 70201-Program Studi Ilmu Komunikasi
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 12 Apr 2022 14:14
Last Modified: 12 Apr 2022 14:14
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/12164

Actions (login required)

View Item View Item