Wijaya, Bryandi Prawira (2015) EVENT PINK RIBBON SEBAGAI BENTUK CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY (CSR) GOLD’S GYM JAKARTA. S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.
Text
COVER SD LAMPIRAN ( (EVENT PINK RIBBON SEBAGAI BENTUK CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY GOLD'S GYM .PDF - Published Version Restricted to Registered users only Download (5MB) |
Abstract
Corporate Social Responsibility (CSR) is a form of social responsibility undertaken by the company to the public. CSR program aims to harmonize with the communities to improve the health program. For the PT Fit and Health undertake CSR programs in the health sector, namely activities in 2014. Pink Ribbon is an event that is intended to commemorate breast cancer patients. Activity contents Pink Ribbon activities, among others, funwalk, donation, and the activities of mammography. Funwalk activities intended for members or participants Gold's Gym, and to society in general. While the activities of donations are specifically intended for people with breast cancer. And the latter mammography activities intended for the general public, especially the women aged 35 years and older, region Jakarta, South, and West. Pink Ribbon activities use two CSR activities, namely Corporate Social Marketing, and Corporate Philanthropy This study describes the process of Pink Ribbon event, using the theory of PII Cutlip, Center, and Broom. PII theory describes the Preparation, Implementations, and impact of a CSR program that was designed. As in this study using the theory of image and social responsibility as a discussion to assess directly the Pink Ribbon activities of the informant who already managed specifically.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Program Corporate Social Responsibility (CSR) merupakan suatu bentuk tanggung jawab sosial yang dilakukan oleh perusahaan untuk masyarakat. Program CSR ini bertujuan untuk mengharmoniskan perusahaan dengan masyarakat sekitar dengan meningkatkan program kesehatan. Untuk itu Gold‟s Gym melakukan program CSR dibidang kesehatan yaitu kegiatan Pink Ribbon tahun 2014. Pink Ribbon merupakan suatu event yang diperuntukan untuk memperingati hari penderita kanker payudara. Adapaun aktivitas isi kegiatan Pink Ribbon antara lain, Funwalk, pemberian donasi, dan kegiatan mamografi. Kegiatan Funwalk diperuntukan bagi para member atau peserta Gold‟s Gym, dan untuk mayarakat secara umum. Sedangkan kegiatan pemberian donasi secara khusus diperuntukan bagi para penderita kanker payudara. Terakhir kegiatan mamografi diperuntukan bagi masyarakat umum khususnya para wanita berusia 35 tahun keatas, di wilayah Jakarta Timur, Selatan, dan Barat. Kegiatan Pink Ribbon menggunakan dua aktivitas CSR, yaitu Corporate Social Marketing, dan Corporate Philanthropy penelitian ini menggambarkan proses event Pink Ribbon, dengan menggunakan teori PII Cutlip, Center, dan Broom. Teori PII menggambarkan persiapan (Preperations), pelaksanaan (Implementations), dan dampak (Impact) dari suatu program CSR yang dirancang. Adapun pada penelitian ini menggunakan teori citra untuk menilai secara langsung kegiatan Pink Ribbon tersebut dari para informan yang sudah di pilih secara khusus | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Pink Ribbon-PII Theory (Preparation, Implementation, and Impact) –Image Theory. Pink Ribbon—Teori PII (Persiapan, Pelaksanaan, dan Dampak)— Teori Citra. | |||||||||
Subjects: | Communication > Communication (General) | |||||||||
Divisions: | 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 70201-Program Studi Ilmu Komunikasi |
|||||||||
Depositing User: | Perpustakaan Pusat | |||||||||
Date Deposited: | 12 Apr 2022 08:41 | |||||||||
Last Modified: | 12 Apr 2022 08:41 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/12093 |
Actions (login required)
View Item |