Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

BALI BEACH CLEAN UP PT. GARUDA INDONESIA SEBAGAI UPAYA MEMBANGUN COMMUNITY RELATIONS

RUDIANSYAH, AGUS RHESA (2016) BALI BEACH CLEAN UP PT. GARUDA INDONESIA SEBAGAI UPAYA MEMBANGUN COMMUNITY RELATIONS. S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text
BALI BEACH CLEAN UP PT. GARUDA INDONESIA SEBAGAI UPAYA MEMBANGUN COMMUNITY RELATIONS (COVER-LAMPI.PDF - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (4MB)

Abstract

Its not easy for a company to keep its existence among economic and business competition in Indonesia nowadays. A company has to have a good reputation and people’s trusts to keep existing. A company can win people’s trusts by doing Corporate Social Responsibility. Every company that has widely known by people has a big social responsibility to its environment and people. This thing was vital because the relationship built between company and people was long term. The social responsibility a company did hasn’t been only a philantrophy action but its also a strategy to win people’s heart for business interest. The research purposed to know the corporate social responsibility strategy in form of Bali Beach Clean Up that has done by PT Garuda Indonesia to develop community relations. The theory used in this research was Steiner’s CSR Strategy that consists of four steps, planning, implementating, evaluating, reporting. The method used in the research was Qualitative with the addition of deep interview. The respondents interviewed in the research were three persons. The result showed that PT Garuda Indonesia had done four Steiner’s CSR Strategy completely nice.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorAfrillia, Naniek19770432003122001
Thesis advisorNurjuman, Husnan197808252010121003
Additional Information: Tidaklah mudah bagi suatu perusahaan mempertahankan eksistensinya di tengah- tengah persaingan ekonomi dan bisnis di Indonesia saat ini. Untuk dapat terus eksis, perusahaan harus memiliki nama yang baik dan kepercayaan masyarakat luas. Salah satu caranya dengan menjalankan tanggung jawab sosial. jawab sosial. Setiap perusahaan yang telah dikenal luas oleh masyarakat memiliki tanggung jawab sosial yang besar baik terhadap lingkungan sekitarnya maupun masyarakat itu sendiri. Hal ini sangat penting untuk dilakukan karena hubungan yang terjalin antara perusahaan dan masyarakat bersifat jangka panjang. Tanggung jawab sosial yang dilakukan perusahaan bukan lagi hanya sekedar bentuk nyata filantropi dari perusahaan semata, namun saat ini tanggung jawab sosial sudah menjadi suatu strategi untuk mengambil hati masyarakat untuk kepentingan bisnis. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui strategi tanggung jawab sosial berupa program Bali Beach Clean Up PT Garuda Indonesia dalam Upaya Membangun Community Relations. Teori yang digunakan dalam penelitian ini adalah strategi CSR dari Steiner yang terdiri dari empat tahap, perencanaan, implementasi, evaluasi, dan pelaporan. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah Kualitatif dengan wawancara mendalam. Responden yang diwawancarai dalam penelitian ini adalah sebanyak 3 orang. Hasil penelitian menunjukkan bahwa PT Garuda sudah melakukan keempat tahap strategis CSR Steiner dengan lengkap dan baik
Uncontrolled Keywords: Bali Beach Clean Up, PT Garuda Indonesia, Corporate Social Responsibility Strategy, Community Relations Bali Beach Clean Up, PT Garuda Indonesia, Strategi Corporate Social Responsibility, Community Relations
Subjects: Communication > Communication (General)
Divisions: 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik
06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 70201-Program Studi Ilmu Komunikasi
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 11 Apr 2022 22:58
Last Modified: 11 Apr 2022 22:58
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/12071

Actions (login required)

View Item View Item