Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENGARUH ORIENTASI PASAR TERHADAP KINERJA ORGANISASI DAN CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY SEBAGAI VARIABEL INTERVENING

Septi Nuraeni, Rini (2014) PENGARUH ORIENTASI PASAR TERHADAP KINERJA ORGANISASI DAN CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY SEBAGAI VARIABEL INTERVENING. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text
PENGARUH ORIENTASI PASAR TERHADAP KINERJA ORGANISASI DAN CORPORATE SOCIAL REPONBILITY SEBAGAI.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (5MB)

Abstract

The purpose of this study is examine the effect of market orientation on organizational performance to be mediated by corporate social responsibility. The data used in this study are primary data. The methods used in collecting the data is purposive sampling method, using a written statement by filling out the questionnaire. The sample was middle manager manufacturing company located in Banten province, with the respondent's financial manager, HRD manager, manager of R&D, production manager, marketing manager. Out of the 130 questionnaires distributed only 100 questionnaires were returned and only 82 questionnaires that can be processed. By using simple regression and multiple regression analysis as a method of research, the results of this study stated that: 1) there is a significant effect of market orientation with CSR, 2) there is a significant effect of market orientation with organizational performance, 3) there is a significant effect between CSR with organizational performance, 4 ) there is the influence of CSR as a mediation between market orientation to performance.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorIndriana, Ina197406032005012002
Thesis advisorFajar M, Galih198307302009121003
Additional Information: Penelitian ini bertujuan untuk menguji tentang pengaruh orientasi pasar terhadap kinerja organisasi dengan dimediasi oleh corporate social responsibility. Data yang digunakan dalam penelitian ini adalah data primer. Metode yang digunakan dalam mengumpulkan data adalah metode purposive sampling, dengan menggunakan pernyataan tertulis melalui pengisian kuesioner. Sampel penelitian ini adalah middle manager perusahaan manufaktur yang berada di provinsi Banten, dengan responden manajer keuangan, manajer HRD, manajer R&D, manajer produksi, manajer pemasaran. Dari 130 kuesioner yang disebar hanya 100 kuesioner yang kembali dan hanya 82 kuesioner yang dapat diolah. Dengan menggunakan analisis regresi sederhana dan berganda sebagai metode penelitian, hasil dari penelitian ini menyatakan bahwa : 1) terdapat pengaruh signifikan antara orientasi pasar dengan CSR, 2) terdapat pengaruh signifikan orientasi pasar dengan kinerja organisasi, 3) terdapat pengaruh signifikan antara CSR dengan kinerja organisasi, 4) terdapat pengaruh CSR sebagai mediasi antara orientasi pasar dengan kinerja.
Uncontrolled Keywords: Market Orientation, Corporate Social Responsibility, Organizational Performance Orientasi Pasar, Corporate Social Responsibility, Kinerja Organisasi
Subjects: H Social Sciences > HB Economic Theory
H Social Sciences > HF Commerce > HF5601 Accounting
H Social Sciences > HF Commerce > HF5601 Accounting
Divisions: 05-Fakultas Ekonomi dan Bisnis
05-Fakultas Ekonomi dan Bisnis > 62201-Program Sarjana Akuntansi
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 17 Apr 2022 14:04
Last Modified: 17 Apr 2022 14:04
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/11949

Actions (login required)

View Item View Item