Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

ANALISA RAWAN KECELAKAAN RUAS JALAN CILEGON – ANYER

HOTIB, TUBAGUS AKHMAD K (2016) ANALISA RAWAN KECELAKAAN RUAS JALAN CILEGON – ANYER. S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text
ANALISA RAWAN KECELAKAAN RUAS JALAN CILEGON – ANYER.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (10MB)

Abstract

In ciwandan roads it is the line that connects the town of Cilegon and Anyer that was in an industrial area. These road often crossed by various types of vehicles, whether light vehicles or heavy vehicles. By 2013 there are 14 accident and 12 accident 2014. The research to find out the cause of the accidentthe factor characteristics of magnitudes of black spot and point charge. In this study using data on crash by 2013 and 2014 are obtained from the local police. The method used is the method of Equivalent Number of Accident ( AEK), methods of Statistical Quality Control ( UCL ) and The Gross out put for calculating the quantity cost of accident The results of this study make it clear that the point of the accident prone (blackspot) on the road at KM 10, KM 11 and KM 14. Proposed counter measures in reducing accidents at this location had to put up signs warning signs so that motorists more alert, improved surface texture uneven road the road markings should be clarified, and safety fences need for guidance from the police to the community. Magnitude of the costs of accident at this location by 2013 amounting to Rp. 2.191.023.080 (Two Billion one hundred and ninety-one Million Twenty-three Thousand Eighty Rupiah) and 2014 is Rp. 2.544.585.750.0 (Two Billion Five Hundred and Forty-four Million Five Hundred eighty-five thousand seven Hundred Fifty Rupiah).

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorBudiman, Arief197105272005011001
Thesis advisorBethary, Rindu Twidi1982120620100122001
Additional Information: Pada ruas jalan Ciwandan ini merupakan jalur yang menghubungkan kota Cilegon dan Anyer yang berada di kawasan industri. Ruas jalan ini sering dilalui oleh bermacam jenis kendaraan, baik kendaraan berat maupun kendaraan ringan. Pada tahun 2013 ada 14 kejadian kecelakaan dan 12 kejadian kecelakaan pada tahun 2014. Penelitian ini untuk mengetahui faktor penyebab kecelakaan, karakteristik, penentuan titik blackspot dan besaran biaya kecelakaan. Dalam penelitian ini menggunakan data kecelakaan tahun 2013 dan 2014 yang didapat dari pihak kepolisian setempat. Metode yang digunakan adalah metode Angka Ekivalen Kecelakaan (AEK), metode Statistika Kendali Mutu (UCL) dan Metode Gross Out Put untuk menghitung besaran biaya kecelakaan. Hasil penelitian ini menjelaskan bahwa titik rawan kecelakaan (blackspot) pada Ruas jalan ini yaitu pada KM 10, KM 11 dan KM 14. Usulan penanggulangan dalam mengurangi kecelakaan pada lokasi ini harus memasang rambu – rambu peringatan supaya pengendara lebih waspada, perbaikan tekstur permukaan jalan yang tidak rata, garis marka jalan harus diperjelas, pagar keselamatandan perlu adanya penyuluhan dari kepolisian kepada masyarakat. Besaran biaya kecelakaan pada lokasi ini tahun 2013 sebesar Rp. 2.191.023.080,- ( Dua Milyar Seratus Sembilan Puluh Satu Juta Dua Puluh Tiga Ribu Delapan Puluh Rupiah) dan tahun 2014 sebesar Rp. 2.544.585.750,- ( Dua Milyar Lima Ratus Empat Puluh Empat Juta Lima Ratus Delapan Puluh Lima Ribu Tujuh Ratus Lima Puluh Rupiah).
Uncontrolled Keywords: oint accident-prone, characteristics, AEK, UCL, The Gross Out Put titik rawan kecelakaan, karakteristik,AEK, UCL,The Gross Out Put
Subjects: T Technology > TA Engineering (General). Civil engineering (General)
Divisions: 03-Fakultas Teknik
03-Fakultas Teknik > 22201-Jurusan Teknik Sipil
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 08 Apr 2022 23:42
Last Modified: 08 Apr 2022 23:42
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/11775

Actions (login required)

View Item View Item