Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

EFEKTIVITAS PROGRAM PUSAT LAYANAN INTERNET KECAMATAN DESA BANJARWANGI

Maarip, Samsul (2015) EFEKTIVITAS PROGRAM PUSAT LAYANAN INTERNET KECAMATAN DESA BANJARWANGI. S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text
Efektivitas Pusat Layanan Internet Kecamatan.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only until 2015.

Download (2MB)

Abstract

This research is motivated by the problems concerning the management system District Internet Service Center in the village of Banjarwangi, not in accordance with the prevailing 's regulations and the lack of supervision dilakuka, The aim of the research is to find out how the effectiveness of district Internet Service Center in the Village Banjarwangi. The ground of the research is based on tangkilisan about the effectiveness which consists of four indicators, they are achievement of targets, ability to adapt, work satisfaction, and responsibility. The method which been applied is descriptive quantitative. The population of the research is 1671 people, A sample of 94 people by using the formula of Taro Yamane with a standard error of 10% and using techniques proportional random sampling area as a sampling technique. The research instrument was a questionnaire, To analyze the data, one sample t-test hypotesis test was applied. Based on results of the research, it is showed that the effectiveness of program sub-district Internet Service Center The village still Banjarwangi less effective. Result of the calculation indicated that t-statistic < t-Tabel = (-33,976 < 1, 661) then Ha is accepted and Ho is rejected in the calculation reached number 43,2978% of highest prediction 65%, means less effective. This is because the development of the internet service center program districts in the banjarwangi village not fully cooperate with the local community, there is no coordination with the local government, there is no supervision and no socialization and training. Suggestions of researchers is the need to involve all levels of society in the development of internet service center program, coordinating with the local government, increasing the intensity of training and socialization and improve supervision.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorWidyastuti, Yeni197602102005012003
Thesis advisorCadith, Juliannes197907132009121001
Additional Information: Penelitian ini dilatarbelakangi oleh adanya permasalahan mengenai system pengelolaan Pusat Layanan Internet Kecamatan di Desa Banjarwangi, tidak sesuai dengan perarturan yang berlaku dan kurangnya pengawasan yang dilakuka. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui efektivitas Pusat Layanan Internet Kecamatan di Desa Banjarwangi. Teori yang digunakan adalah teori efektivitas yang dikemukakan oleh Tangkilisan yang terdiri dari empat indikator yaitu, pencapaian target, kemampuan beradaptasi, kepuasan kerja dan tanggung jawab. Metode yang digunakan adalah metode kuantitatif deskriptif. Populasi dalam penelitian ini adalah 1 671 orang, Sampel sebanyak 94 orang dengan menggunakan rumus Taro Yamane dengan taraf kesalahan 10% dan menggunakan teknik proportional area random sampling sebagai teknik sampling. Instrumen penelitian berupa kuesioner. Untuk menganalisis data menggunakan uji hipotesis t-test satu sampel. Berdasarkan hasil penelitian menunjukan bahwa Efektivitas Program Pusat Layanan Internet Kecamatan di Desa Banjarwangi masih kurang efektif. Hasil perhitungan menyatakan bahwa angka t-hitung < t-tabel = (-33,976 < 1, 661) maka Ho diterima dan Ha ditolak dan dalam perhitungan mencapai angka 43, 2978% dari prediksi paling tinggi 65%, artinya kurang efektif. Hal ini karena pembangunan program PLIK di Desa Banjarwangi tidak sepenuhnya melibatkan masyarakat, tidak adanya koordinasi dengan pemerintah daerah, kurangya pengawasan dan kurangnya sosialisasi dan pelatihan. Saran dari peneliti adalah perlunya melibatkan semua lapisan masyarakat dalam pembanguana PLIK, melakukan koordinasi dengan pemerintah daerah setempat, meningkatkan intensitas pelatihan dan sosialisasi dan meningkatkan pengawasan.
Uncontrolled Keywords: Keywords : Effectiveness , Service, Kata Kunci: Efektivitas, Layanan.
Subjects: H Social Sciences > H Social Sciences (General)
Divisions: 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik
06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 63201-Program Studi Administrasi Publik
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 08 Apr 2022 12:21
Last Modified: 08 Apr 2022 12:21
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/11747

Actions (login required)

View Item View Item