Dwi Pramudiyana, Legi (2014) DESAIN DIDAKTIS INTERAKTIF BERBASIS REPRESENTASI UNTUK MENINGKATKAN KOMUNIKASI MATEMATIS SISWA. S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.
Text
DESAIN DIDAKTIS INTERAKTIF BERBASIS REPRESENTASI UNTUK MENINGKATKAN KOMUNIKASI MATEMATIS SISWA.pdf - Published Version Restricted to Registered users only until 2014. Download (13MB) |
Abstract
This research is motivated by low level of mathematical communication skills on one of the junior high school students in the city of Tangerang. Therefore, the need for efforts through the development of interactive design didactic media based representation. The research was conducted by the research procedures didactic design which consists of three stages: analysis of a didactical situation before learning before learning of the form didactic design hypothesis include didactic Pedagogical Anticipation (ADP), and analysis retrosfektif metapedadidactik analysis linking didactic situation analysis hypothesis with the results of the analysis metapedadidaktik. At the stage of validation trials conducted to some expert, including: mathematician and education expert. As for the implementation of interactive didactic design is done to seventh grade students in SMPN 1 Sindang Jaya. Conclusion of the overall testing that has benn done, the design of which was developed with interactive didactic-based representation approach has the potential to positively enhance students’ mathematical communication ability. Key Words: Design Interactive Didactic, Mathematical Communication, Representation.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Penelitian ini dilatarbelakangi oleh rendahnya kemampuan komunikasi matematis siswa pada salah satu SMP di Kabupaten Tangerang. Oleh karena itu, perlu adanya suatu upaya melalui pengembangan media berupa desain didaktis interaktif berbasis representasi. Penelitian ini dilakukan berdasarkan prosedur penelitian Desain Didaktis yang terdiri dari tiga tahap yaitu: analisis situasi didaktis sebelum pembelajaran yang wujudnya berupa desain didaktis hipotesis termasuk Antisipasi Didaktis Pedagogik (ADP), analisis metapedidaktis dan analisis retrospektif yang mengaitkan hasil analisis situasi didaktis hipotesis dengan hasil analisi metapedidaktis. Pada tahapan validasi dilakukan uji oba kepada beberapa ahli, diantaranya: ahli matematika dan ahli pendidikan. Sedangkan untuk implementasi desain didaktis interaktif dilakukan kepada siswa kelas VII di SMPN 1 Sindang Jaya. Kesimpulan yang diperoleh dari keseluruhan pengujian yang telah dilakukan, yaitu desain didaktis interaktif yang dikembangkan dengan berbasis representasi berpotensi positif mengingkatkan kemampuan komunikasi matematis siswa Kata-kata Kunci: Desain Didaktis Interaktif, Kemampuan Komunikasi Matematis, Repsesentasi. | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Kata-kata Kunci: Desain Didaktis Interaktif, Kemampuan Komunikasi Matematis, Repsesentasi Key Words: Design Interactive Didactic, Mathematical Communication, Representation. | |||||||||
Subjects: | L Education > L Education (General) Q Science > QA Mathematics |
|||||||||
Divisions: | 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 84202-Jurusan Pendidikan Matematika |
|||||||||
Depositing User: | Perpustakaan Pusat | |||||||||
Date Deposited: | 04 Apr 2022 14:23 | |||||||||
Last Modified: | 04 Apr 2022 14:23 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/11610 |
Actions (login required)
View Item |