Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENERAPAN MODEL PEMBELAJARAN KOOPERATIF TIPE PICTURE AND PICTURE TERHADAP HASIL BELAJAR PADA KONSEP KLASIFIKASI HEWAN DAN TUMBUHAN DI SMP ISLAM DARUTTAUFIQ-ANYAR

Kholifah, Siti (2014) PENERAPAN MODEL PEMBELAJARAN KOOPERATIF TIPE PICTURE AND PICTURE TERHADAP HASIL BELAJAR PADA KONSEP KLASIFIKASI HEWAN DAN TUMBUHAN DI SMP ISLAM DARUTTAUFIQ-ANYAR. S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text
3. PENERAPAN MODEL PEMBELAJARAN KOOPERATIF TIPE PICTURE AND PICTURE TERHADAP HASIL BELAJAR PADA KON.PDF - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (12MB)

Abstract

This study aims to determine the application of cooperative learning model picture and picture on student learning outcomes in the concept of classification of animals and plants. The experiment was conducted at SMP Islam-Daruttaufiq Anyar in the second semester of academic year 2013/2014. The method used is descriptive quantitative method. The population in this study were students of class VII. The sampling technique used is random sampling. The samples used were as many as 25 students. The data was collected using a cognitive test of pretest and post test in the form of 20 multiple choice questions. Based on the results obtained by the average value of the cognitive abilities of students on the results of the pretest 59,2 and post-test 78,8. It is proved that the cooperative learning model picture and picture effect on student learning outcomes.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorMurni, Dew197808212005012001
Thesis advisorRomlah, Siti197906202006042016
Additional Information: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui penerapan model pembelajaran kooperatif tipe picture and picture terhadap hasil belajar siswa pada konsep klasifikasi hewan dan tumbuhan. Penelitian dilaksanakan di SMP Islam Daruttaufiq-Anyar pada semester genap tahun pelajaran 2013/2014. Metode penelitian yang digunakan adalah metode deskriptif kuantitatif. Populasi dalam penelitian ini adalah siswa kelas VII. Teknik sampling yang digunakan adalah random sampling. Sampel yang digunakan adalah sebanyak 25 siswa. Pengumpulan data dilakukan dengan menggunakan tes kognitif berupa pretest dan post test berupa 20 soal pilihan ganda. Berdasarkan hasil penelitian diperoleh nilai rata-rata kemampuan kognitif siswa pada hasil pretest sebesar 59,2 dan post test sebesar 78,8. Hal tersebut membuktikan bahwa model pembelajaran kooperatif tipe picture and picture berpengaruh terhadap hasil belajar siswa.
Uncontrolled Keywords: cooperative learning model , picture and picture , the classification of animals and plants model pembelajaran kooperatif, picture and picture, klasifikasi hewan dan tumbuhan
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 84205-Jurusan Pendidikan Biologi
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 03 Apr 2022 22:20
Last Modified: 03 Apr 2022 22:20
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/11538

Actions (login required)

View Item View Item