Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

STRATEGI PENINGKATAN MUTU JASA LAYANAN PENDIDIKAN DALAM MENINGKATKAN HASIL BELAJAR UJIAN AKHIR SEKOLAH DI SDIT AL-IZZAH SERANG

GUSNAWATI, GUSNAWATI (2015) STRATEGI PENINGKATAN MUTU JASA LAYANAN PENDIDIKAN DALAM MENINGKATKAN HASIL BELAJAR UJIAN AKHIR SEKOLAH DI SDIT AL-IZZAH SERANG. Master thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text
STRATEGI PENINGKATAN MUTU JASA LAYANAN PENDIDIKAN DALAM MENINGKATKAN HASIL BELAJAR UJIAN AKHIR S.PDF - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (5MB)

Abstract

The aim to be achieved in this research is to know. 1) strategy of improving the quality of education services in improving learning outcomes school final exams in SDIT Al-Izzah Serang. 2) the process implementation of strategies to improve learning outcomes school final exams in SDIT Al-Izzah . 3) the role of the principal, teachers, Administration and Parents Students in the implementation of strategies to improve learning outcomes final school examinations in Al-Izzah Serang, 4) factors - the dominant factor what is constraining and supporting the implementation of strategies to improve learning outcomes school final exam in SDIT Al-Izzah Serang This research used a qualitative approach, that this kind of research trying to describe the data and provide an explanation of how, strategies for improving the quality of education services in improving learning outcomes final school examinations in Al-Izzah and which is the subject of research is the principal, teachers, Administration , parents and students in grade six. Data collected by observation, interview, and documentation. The results showed that, strategy is improving the quality of education services in improving learning outcomes in the school final exams SDIT Al-Izzah ten strategy launched at the beginning of years studies. The implementation process of the strategy already followed the appropriate steps, ranging from stage preparation, and evaluate the implementation and the results of strategies have been implemented as much as possible. The role of school principals, teachers, and parents Administration has been running pretty well. All parties have to perform its role in accordance with the duties and roles that have been defined, so it can give good results. Supporting factors include; the good cooperation of all stakeholders, including parents, teachers, students and the community, the support of the foundation of Al-Izzah, the Committee and the surrounding community. While the factors that impede inter alia the absence of good cooperation of all the parties concerned, the lack of support from the Foundation, committees and surrounding commu

Item Type: Thesis (Master)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorSudadio, Sudadio196204111982011001
Thesis advisorWahyudin, Ii196705011990011005
Additional Information: Tujuan yang ingin dicapai dalam penelitian ini adalah untuk mengetahui. 1). Strategi peningkatan mutu jasa layanan pendidikan dalam meningkatkan hasil belajar ujian akhir sekolah di Al-Izzah Serang. 2). Proses implementasi strategi dalam meningkatkan hasil belajar ujian akhir sekolah di SDIT Al-Izzah Serang. 3). Peran Kepala Sekolah, guru, Tata Usaha dan Orang Tua Siswa dalam implementasi strategi untuk meningkatkan hasil belajar ujian akhir sekolah di Al-Izzah Serang, 4). faktor – factor dominan apa saja yang menghambat dan mendukung implementasi strategi dalam meningkatkan hasil belajar ujian akhir sekolah di Al-Izzah Serang. Penelitian ini menggunakan pendekatan kualitatif, yaitu jenis penelitian ini berusaha mendeskripsikan data dan memberikan penjelasan tentang bagaimana, strategi peningkatan mutu jasa layanan pendidikan dalam meningkatkan hasil belajar ujian akhir sekolah di SDIT Al-Izzah serang dan yang menjadi subjek penelitiannya adalah kepala sekolah, guru, TU, orang tua siswa dan siswa kelas enam. Pengumpulan data dilakukan dengan observasi, wawancara, dan dokumentasi. Hasil penelitian menunjukkan bahwa, Strategi peningkatan mutu jasa layanan pendidikan dalam meningkatkan hasil belajar ujian akhir sekolah di SDIT AlIzzah Serang ada sepuluh strategi yang dicanangkan di setiap awal tahun ajaran. Proses implementasi strategi sudah mengikuti tahapan-tahapan yang sesuai, mulai dari tahapan persiapan, dan mengevaluasi pelaksanaan dan hasil strategi sudah dilaksanakan semaksimal mungkin. Peran Kepala Sekolah, Guru, Tata Usaha dan orang tua sudah berjalan dengan cukup baik. Semuapihaksudahmenjalankanperannyasesuaidengantugasdanperan yang telah ditentukan, sehingga dapat memberikan hasil baik. Faktor pendukung antara lain adalah; adanya kerjasama yang baik dari seluruh pihak terkait baik orang tua, guru, siswa dan masyarakat, adanya dukungan dari yayasan Al-Izzah, Komite dan masyarakat sekitar. Sedangkan faktor yang menghambat antara lain tidak adanya kerjasama yang baik dari seluruh pihak-pihak terkait, tidak adanya dukungan dari Yayasan, komite dan masyarakat sekitar.
Uncontrolled Keywords: Strategy, Increased educational support services, learning outcomes Strategi, Peningkatan Jasa layanan pendidikan, hasil belajar
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: 08-Pascasarjana
08-Pascasarjana > Magister Teknologi Pembelajaran
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 03 Apr 2022 14:01
Last Modified: 03 Apr 2022 14:01
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/11526

Actions (login required)

View Item View Item