Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENGARUH PENGGUNAAN SOFTWARE WONDERSHARE QUIZ CREATOR DAN MINAT BELAJAR TERHADAP HASIL BELAJAR MATEMATIKA KELAS IX SMP TUNAS BANGSA CILEGON

Fuad, Anis (2014) PENGARUH PENGGUNAAN SOFTWARE WONDERSHARE QUIZ CREATOR DAN MINAT BELAJAR TERHADAP HASIL BELAJAR MATEMATIKA KELAS IX SMP TUNAS BANGSA CILEGON. Master thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text
PENGARUH PENGGUNAAN SOFTWARE WONDERSHARE.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (6MB)

Abstract

This study aims to determine the effect of using Wondershare quiz creator and students' interest in learning mathematics student learning outcomes. The population of this study Tunas Bangsa junior high school students of class IX Cilegon 2014/2015 school year, amounting to 61 students. The sampling technique used in this study is a random sampling technique with IX.A and IX.B classes that serve as the research sample. This research was conducted in SMP Tunas Bangsa Cilegon, conducted in October until november 2014. The research method used in this research is to design an experimental method "Group Factorial Design" with two categories. From the analysis of the data for the first Hipotsesis indicate that the results of the analysis indicate that Fhitung of 7,500 greater than the F table at 4.09 and sig. a magnitude of less than 0,010 at a = 0.05. thus H iv 0 is rejected and H is accepted. The results of data analysis The second hypothesis indicates that the results of the analysis indicate that Fhitung 7,500 greater than the F table at 4.09 and sig. a magnitude of less than 0,010 at a = 0.05, thus H is rejected and H is accepted. The third hypothesis analysis results indicate that the results of the analysis indicate that F 1 hitung 0,000 less than F of 4.09 and 1.000 sig.a magnitude greater than at a = 0.05 thus rejected H . Fourth to seventh hypothesis shows that the value of F is 5,000 greater than the amount of 2.80 F table hitung and sig. a magnitude of 0.005 is smaller than at a = 0.05 thus H 0 is rejected and H is accepted.

Item Type: Thesis (Master)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorAbdullah, Rahman196105221988021001
Thesis advisorAsmawati, Luluk197306072008122001
Additional Information: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh penggunaan Wondershare quiz creator dan minat belajar siswa terhadap hasil belajar matematika siswa. Populasi dari penelitian ini siswa SMP Tunas Bangsa Cilegon kelas IX Tahun pelajaran 2014/2015 yang berjumlah 61 siswa. Teknik sampling yang digunakan dalam penelitian ini adalah teknik Random sampling dengan kelas IX.A dan IX.B yang dijadikan sebagai sampel penelitian. Penelitian ini dilakukan di SMP Tunas Bangsa Cilegon, yang dilaksanakan pada bulan oktober sampai nopember tahun 2014. Metode penelitian yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode eksperimen dengan rancangan “Factorial Group Design” dengan 2 kategori. Dari hasil analisis data untuk Hipotsesis pertama menunjukkan bahwa hasil analisis menunjukkan bahwa F hitung sebesar 7,500 lebih besar dari F sebesar 4,09 dan sig. a besarnya 0,010 lebih kecil dari pada a = 0,05. dengan demikian H v tabel ditolak dan H diterima. Hasil analisis data Hipotesis kedua menunjukkan bahwa hasil analisis menunjukkan bahwa F 1 sebesar 7,500 lebih besar dari F tabel hitung sebesar 4,09 dan sig. a besarnya 0,010 lebih kecil dari pada a = 0,05, dengan demikian H 0 ditolak dan H diterima. Hasil analisis Hipotesis ketiga menunjukkan bahwa hasil analisis menunjukkan bahwa F 1 sebesar 0,000 lebih kecil dari F sebesar 4,09 dan sig.a besarnya 1,000 lebih besar dari pada a = 0,05 dengan demikian H tabel 0 diterima dan H ditolak. Hipotesis keempat sampai ketujuh menunjukan bahwa nilai F hitung 1 adalah 5,000 lebih besar dari F yaitu sebesar 2,80 dan nilai sig. a besarnya 0,005 lebih kecil dari pada a = 0,05 dengan demikian H tabel 0 ditolak dan H diterima
Uncontrolled Keywords: Software Wondershare Quiz Creator, Interest in Learning, Mathematics Learning Outcomes similarity Software Wondershare Quiz Creator, Minat Belajar, Hasil Belajar Matematika Kesebangunan
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: 08-Pascasarjana
08-Pascasarjana > Magister Teknologi Pembelajaran
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 03 Apr 2022 08:32
Last Modified: 03 Apr 2022 08:32
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/11496

Actions (login required)

View Item View Item