Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENGARUH PENGGUNAAN MEDIA POWER POINT DAN KREATIVITAS BELAJAR BAHASA INGGRIS TERHADAP HASIL BELAJAR SISWA PADA SISWA KELAS VII DI SMP NEGERI 2 RANGKASBITUNG

Novianti, Sri (2015) PENGARUH PENGGUNAAN MEDIA POWER POINT DAN KREATIVITAS BELAJAR BAHASA INGGRIS TERHADAP HASIL BELAJAR SISWA PADA SISWA KELAS VII DI SMP NEGERI 2 RANGKASBITUNG. Master thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text
PENGARUH PENGGUNAAN MEDIA POWERPOINT DAN KREATIVITAS BELAJAR BAHASA INGGRIS TERHADAP HASIL BELAJAR SISWA PADA SISWA KELAS VII DI SMP NEGERI 2 RANGKASBITUNG.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (3MB)

Abstract

Thesis Instructional Technology Program Post Graduate Sultan Agung Tirtayasa University 2015. Research place in Junior High School 2 Rangkasbitung Lebak regency with the planned study time is from October to November 2014 This study was conducted using an experimental method with 2x2 factorial design. The study population numbered 147 people. And a sample of 40 people were divided into 2 groups of 20 people as experimental and 20 people as comparision/ control. The collected data were analyzed using descriptive statistics and inferential statistics. Data obtained described according to each variable. The technique used to analyze the data of this study was the analysis of variance technique (ANOVA) two roads at significance level α = 0.05 and α = 0.01. If the analysis shows the differences and interactions, the analysis followed by Tuckey test. Based on the study it can be concluded: (1) There are differences between the results of student learning using learning media power point and are not using instructional media power point (2) There is a difference in student learning outcomes among the students who have high creativity and students who have low creativity, (3) There is an interaction effect between media use power point and creativity of students' learning outcomes of students, (4) There is a difference in student learning outcomes between students of high creativity using instructional media power point and low creativity students using instructional media power point (5) There is a difference in student learning outcomes between high creativity of students who did not use instructional media power point and low creativity of students who did not use instructional media power point (6) There is a difference in student learning outcomes between students of high creativity using instructional media power point and students the high creativity not use instructional media power point and (7) There are differences in student learning outcomes between students who lower their creativity using instructional media power point and low creativity of students who did not use instructional media power point

Item Type: Thesis (Master)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorHidayat, Sholeh195805091984031003
Thesis advisorNurmayulis, Nurmayulis196311182001122001
Additional Information: Penelitian di SMP Negeri 2 Rangkasbitung Kabupaten Lebak dengan waktu penelitian yang direncanakan yaitu bulan Oktober sampai Nopember 2014. Penelitian ini dilaksanakan dengan menggunakan metode eksperimen dengan rancangan faktorial 2x2. Populasi penelitian berjumlah 147 orang.Sampel berjumlah 40 orang yang terbagi menjadi 2 kelompok 20 orang sebagai ekperimen dan 20 orang sebagai pembading/control. Data yang terkumpul dianalisis dengan menggunakan statistik deskriptif dan statistik inferensial. Data yang diperoleh dideskripsikan menurut masing-masing variabel. Teknik yang dipergunakan untuk menganalisis data penelitian ialah teknik analisis varians (ANAVA) dua jalan pada taraf signifikansi α=0,05 dan α=0,01. Bila hasil analisis menunjukkan adanya perbedaan dan interaksi, maka analisis dilanjutkan dengan Uji Tuckey Haswil penelitian menunjukkan: (1) Terdapat perbedaan hasil belajar siswa antara yang menggunakan media pembelajaran power point dan yang tidak menggunakan media pembelajaran power point..(2) Terdapat perbedaan hasil belajar siswa antara yang siswa yang mempunyai kreativitas tinggi dan siswa yang mempunyai kreativitas rendah, (3) Terdapat pengaruh interaksi antara penggunaan media power point dan kreativitas siswa terhadap hasil belajar siswa, (4)Terdapat perbedaan hasil belajar siswa antara siswa yang berkreativitas tinggi menggunakan media pembelajaran power point dan siswa yang berkreativitas rendah menggunakan media pembelajaran power point (5) Terdapat perbedaan hasil belajar siswa antara siswa yang berkreativitas tinggi tidak menggunakan media pembelajaran power point dan siswa yang berkreativitas rendah tidak menggunakan media pembelajaran power point (6) Terdapat perbedaan hasil belajar siswa antara siswa yang berkreativitas tinggi menggunakan media pembelajaran power point dan siswa yang berkreativitas tinggi tidak menggunakan media pembelajaran power pointdan (7) Terdapat perbedaan hasil belajar siswa antara siswa yang berkreativitas rendah menggunakan media pembelajaran power point dan siswa yang berkreativitas rendah tidak menggunakan media pembelajaran power point
Uncontrolled Keywords: Using media powerpoint,Creativity English Student , Student Results of the learn Penggunaan powerpoint,kreativitas belajar siswa dan hasil belajar siswa
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: 08-Pascasarjana
08-Pascasarjana > Magister Teknologi Pembelajaran
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 03 Apr 2022 07:54
Last Modified: 03 Apr 2022 07:54
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/11491

Actions (login required)

View Item View Item